I väntan på sol!

Det är inte bara jag som väntar på solen.

Till och med mina dahlior står på kö för att få lite sol på sig.




En dahlia som fått lite sol innan släpper fram en i kön som behöver det mer.




Solrosen är beredd med sina blad då solen har tänkt sig titta fram.




Och den lilla lilla snigeln tittar ut för att se om den är på väg snart.




Lillen: - Den enda sol som finns just nu är den där.







Den ska lysa idag  :))))


Och den kom under tiden som jag satt här och skrev.

Fjärilarna blir jätteglada och bara dyker på min fjärilsbuske.




Jag tror fjärilen här vill säga:
- Jag har precis samma färg som svartögat, eller hur? 




- Jag kommer också att bli lika fin en vacker dag.





- Jag älskar också när solen tittar fram och lite fin är jag trots att jag är en bärfis.




Men jag då? Vad är jag för något?




Den här lilla insekten sitter också och njuter av solen.




Och bladet den sitter på tillhör min rubeckia som jag väntar med spänning på att få se
när den är helt utslagen.
Den där dubbelrubeckian som jag köpte i våras som du kanske har läst om.

Och nu är den andra blomställningen på gång att komma på toppen.




Stor som liten så väntar man på solen.




Och till slut kommer den nog att lysa även över dem här också.

Hoppas den har lyst på dig med.


Kommentarer
Postat av: ansepanse

vackra blombilder igen :) med insekterna och särskilt den med de många fjärilarna och larven på bladet, ja allt är vackert

Sv: jag tror säkert att du hade tyckt om att gå omkring med din kamera här hos mig :)

jo jag är helt nöjd med mina ögon, jag ser jättebra men alla ljus får en liksom en stor gloria och en del ljus (lampor) får långa ljussträngar, till exempel bilarnas lampor blir liksom större rundlar av ljus än själva lampan egentligen är, det är en "biverkning" som man får, men det är inte så farligt som det låter

bamsekramar vännen

2011-07-31 @ 22:44:49
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: ansepanse

Sv: vi hytrde stugan i Jämjö och gjorde dagsutflykter därifrån, jag tyckte Karslkrona var fint och vi åkte båt ut i skärgården

kramar vännen

2011-07-31 @ 23:34:59
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: wiper

Vilka vackra blom och insektsbilder du tagit. Din trädgård är ju hur vacker som helst. Du måste ha blivit konfunderad när du var till oss så tråkigt som vi har det denna sommar. Vi hade ju räknat med att sälja huset så vi har inte pyntat så fint som föregående år och inte köpt till några möbler eller annat. Svartöga är min nya favorit som jag själv skulle vilja ha. Dom har satt den i samhällets planteringar på vissa ställen. Drömmen är att få bo som du gör i radhus med lagomt stor tomt. Så bor syrran också. Dina närbilder är fantastiska. Jag har bloggfri dag men kunde ändå inte låta bli att gå in på din blogg



Ha en toppendag

kramar

2011-08-01 @ 10:27:36
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

Sv: tack :) vi hade en underbar dag och jag har grattat J och han tackar så mycket :)

det blev en lång dag och jag är ganska trött nu

bamsekramar till dig vännen

2011-08-03 @ 21:37:48
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Anonym

2011-08-04 @ 12:49:34
Postat av: ansepanse

Sv: en fin dag till dig vännen

bamsekramar

2011-08-04 @ 12:50:04
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: