Vill men kan inte!

Jag har inte gått under jorden.
Och jag har inte som tanke att jag inte ska blogga.

JAG VILL men kan inte.
Jo, kan kan jag väl, men jag kan inte få in mina bilder i datorn.
Och utan bilder så är det inget kul att blogga.

Så vet du vad jag gör nu?
Jo, jag gör som spåkulan sa till mig häromdagen.
Lägg 10 kr i en burk varje dag.
Du kommer att förstå varför.

Och det gör jag nu. Förstår.
För det var nog det hon visste att jag var tvungen att
köpa en ny usb-dosa till minneskortet så jag kan få in bilderna från min kamera.
Så nu får nog vänta i ca 15 dagar tills jag har sparat ihop till en sådan.
(om nu inte Linda kommer med den som hon lånade för ett tag sen)   :))))

Kommer att tänka på "spara" när jag skriver om det här.
Vi pratade om det i helgen med våra grannar.
- Varför sparar ni inte lite varje månad så ni kan åka utomlands?

Vad svarade jag på det?
Jo, att jag sparar varje månad men inte till en veckas semester.
Jag sparar från höst till vår för att kunna köpa växter och sånt.

Grannen: - Men det är väl inget att spara till.
Jag: - Jo för mig är det viktigt. Då kan jag ju njuta av allt runt omkring mig
i flera månader varje dag och även andra kan få njuta av alla blommor som
lyser upp här från vår till höst.
Grannen: - Tja, så kan man ju med tänka.

En vecka utomlands? Visst, det hade varit helt underbart.
Men faktiskt så är jag inte så där jättesugen på att bara ligga och
sola i en vecka för flera tusen kronor.
Men visst, någon gång när jag inte behöver spara varje år för
att handla till min trädgård så kanske jag börjar spara till en resa.
Vem vet.

Och nu skulle jag vilja lägga ut bilder på alla olika knoppar jag tagit idag.
Änglatrumpeten tex.
Eller rosbusken med säkert 50 knoppar redan.
Eller varför inte knopparna jag tog på mina dahlior.
Och så gräshoppan i dammen.

Men men, korten finns kvar i kameran och får jag inte en total
kollaps av bloggabstins så kommer jag att lägga ut dem när
min burk med tior har blivit fylld.

Men jag ska lägga ut en väderprognos förstås.
Vårens sista dag.
För imorgon tycker jag det är en sommarmånad.




Egen notis
Nu är ju bilden på hur det är just nu.
Men jag kan ju säga att idag har det varit varmt.
Årets varmaste dag. Ca 26 grader och lite vind.
Med andra ord. Sol sol sol.


Kommentarer
Postat av: wiper

Vad tråkigt att du inte får in bilder. Skönt att du sparat ihop så det ordnar sig. Jag vill inte heller åka iväg och ligga på nån badstrand. Det får bli ett land med upplevelser istället och åka omkring och kolla fina platser. Man blir glad och lycklig av fina växter och lever i nuet när man njuter. Det är en bra sak att spara till och det är ju ditt intresse..



Ha en jättefin dag. Vi har sommar här också



kramar

2011-06-01 @ 11:35:35
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

sådana semestrar skulle jag inte vilja lägga pengar på heller, har aldrig tyckt om ens tanken att ligga på en badstrand, jag lägger också gärna pengar på växter som ger glädje under hela sommarhalvåret

bamsekramar vännen

2011-06-01 @ 11:45:57
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: ansepanse

Sv: tack för kramen från Blekinge :) där har vi varit på semester, bor du nära havet? jag bor i västergötland så du får västgötakramar härifrån :)

2011-06-01 @ 16:57:12
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: