Samma som.....

Jag skulle kunna ha samma rubrik som min dotter Linda har på sin blogg nu när jag läste den.

"Det blir aldrig som man planerat"

Så är det också här idag.
Inte alls som vi tänkt oss.

Lillen har en ledig dag.
Det är inte ofta vi kan umgås om dagarna mitt i veckan så idag skulle det bli jätteskönt
att kunna få göra det.

Men det blir som sagt inte som vi tänkt.

Och varför det?
Jo, för att Jocke och Lillen kröp omkring i gräset och letade saker i Ryd förra helgen. :))))

Och vad kan hända då?

Jo, en liten jäkel hittar någon av dem istället.

Och så här visar den att den varit på plats.



Och inte nog med att den fule fanken har bitit utan den har
spridit sina bakterier också.

Borrelia!

Nu ser det inte så stort ut men han hade borrelia för ett par år sen så vi
vet redan nu att det är ett märke som visar att det är infekterat av det.
Och ju tidigare man kommer desto bättre är det.
Innan det liksom hinner sprida sig ut i kroppen.

Så nu sitter Lillen hos doktorn för att få antibiotika för det.  :(((((

Det tar ju inte hela dagen tänker du säkert så lite tid får vi ju tillsammans.

Men inte så mycket tid som vi tänkt.
Jobbet hörde av sig och sa att jag kunde börja tidigare om jag ville.
Så nu börjar jag 2 timmar tidigare än vad jag brukar göra.

Fast det är klart, vi får ju träffas 2 timmar tidigare ikväll.

Så det här med att det inte blir som man tänkt kan bli både på gott och ont.  :)))))


Kommentarer
Postat av: ansepanse

fästingar är ett sat-tyg, vad bra att ni upptäckte det så snabbt

nej, det är ju så, det brukar aldrig bli som man tänkt sig, men ibland är det väl bra det också

en fin lördag till dig vännen - bamsekramar

2011-10-01 @ 11:23:09
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: ansepanse

Sv: du får fortsätta att krya på dig, jag har än så länge klarat mig från förkylningar som tur är

helgkramar till dig vännen

2011-10-01 @ 17:38:46
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: wiper

Vilken himla otur för Lillen. Borrelia är ju inget att leka med men vad tur att han åkte upp direkt. Ja du ibland blir det tyvärr inte som man tänkt sig. Hoppas det har ordnat sig nu och han har fått medicin. Jag har aldrig råkat ut för sånt men det beror nog på att jag inte kommer ner på marken längre för jag kommer inte upp igen utan hjälp ;))



Kram till er båda



2011-10-02 @ 09:35:37
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: