Hopp och lek!

- Ta den då Shivas.
 
 
I tre veckor har Shivas inte fått leka och busa i skogen som han är så van vid.
Men idag fick han det.
Medicinen är slut och benet verkar ok.
En vecka nu ska han få leka och busa massor för att se hur han reagerar utan smärtlindring.
 
Lite fundersam var han över om han verkligen fick busa och leka men så sa jag:
- Kom med bollen så kastar jag den igen.
 
 
 
Stocken som han brukar var vid var jätterolig att få utforska igen, men ......



 
...... hoppa fram och tillbaka för att ta bollen tyckten han var extra kul.
 
 
 
Han blev ganska trött av att springa så mycket efter flera veckor utan lek så ibland fick
bollen ligga där lite på vänt tills han hämtat andan.
 
 
 
Under tiden som han vilar lite så kollar jag runt lite.
Som till exempel på den här lilla lavan som tar sig ett litet dopp.
 
 
 
Sen på de här svamparna som har badat så mycket så de är precis lika trötta som Shivas.
 
 
 
Shivas kommer springandes men har ser lite bekymrad ut.
 
 
 
Aha, det var nog för att han var tvungen att göra sina behov mitt upp i allt.
Sånt är ju aldrig roligt när man har annat att pyssla med för det tycker inte ens jag om.  :))))
 
 
 
En liten stund får jag hålla blicken på något annan för Shivas vill inte att man tittar på honom.
 
 
 
- Kom igen nu matte. Nu är jag klar så nu kan du kasta bollen igen.
 
 
 
Nu var det ju inte så mycket kvar av bollen efter att han lekt i någon timme men det lilla som fanns
kvar av den gjorde han slut på när han kom in.  :)))))
 
 
 
Visst är han väluppfostrad min hund?
Hur många hundar skräpar ner precis vid dammsugaren så man slipper springa så långt när
man är trött efter en härlig lekstund i skogen?
 
Vet du vad jag gjorde under tiden som han bet sönder bollen i småbitar?
Jo, funderade på vad jag ska sätta på väggen nu när tapeten har kommit dit.
 
 

Jag valde en enfärgad grå som går i samma färg som det ljusaste i den jag har i hallen.
Vill liksom ha det ton i ton.

Men än är det inte det.
Golvet är inte lagt som du såg innan när Shivas låg där. 
Snart, snart är det lagt.
 
Så inte förrän det är lagt så ska jag sätta upp något på väggen så än har jag tid att
fundera på vilken färg jag ska ha på hyllorna, skåpen, tavelramar eller vad jag nu ska ha.
 
Men det lutar åt det vita hållet fortfarande.

Just nu skulle jag kunna ha vitt precis överallt förutom någon lite grej här och där som
lyser upp i någon glad färg
Så vet du, jag tror faktisk till och med tapeten i sovrummet ska vara riktigt vit och så
enormt klatchiga gardiner och påslakan.
 
Vitt vitt vitt vitt ....... Zzzzzzz
Jag drömmer snart om vitt.   :))))))


Kommentarer
Postat av: ansepanse

så nu har ni varit ute på skogsrövartåg igen :) du och Shivas, förstår att han tyckte det var roligt, vad fint du får det hemma, uppfräschat är alltid roligt, idag fick Maja och jag slipade väggarna idag, så nu är de klara för tapetsering, fast det är nu ingen brådska med det, tack för att du tänker extra på mig idag <3
kramar vännen, förresten, superfina bilder

2012-11-14 @ 19:09:19
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Skönt att han kan busa igen och leka ;) Han är ju så otroligt fin och dina bilder är suveräna. Du borde skicka in till tävlingar.Vad fint det blir hos er och vad skönt att ni fått så mycket gjort. Här står det still för min man har ingen ork så köket ser förjäkligt ut. Nästa moment är att sätta väv på väggen innan målning. Vi har vita tapeter i både sovrum och datarum men dom har lite mönster i sig och det är toppen när man skall välja gardiner som du säger.

Ha en jättefin dag
kramar

2012-11-15 @ 11:33:23
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: Hörni!

Gud så fin han är, jag dööör! :)
Kul att renovera. Håller med dig, vitt är snyggt.

2012-11-16 @ 00:31:34
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: ansepanse

Sv: tack :) då vet jag att det är en blomma, jag trodde nästan det :)
jo, jag är säker på att det är samma koltrast som återvänder ) du kan väl fråga honom lite snällt om han inte varit där förut :)
idag är det ett riktigt disigt novemberväder här hos oss
kramar vännen <3

2012-11-16 @ 10:37:52
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: och vet du, jag vill inte ens ha jul, det har gjort sitt tycker jag nu när det inte finns några barn runt om mig längre
ler stort åt din finska, jo, jag förstod även om det nu inte är riktigt rätt, ändelser och sådant är svårt i finskan
halaan ystäväni <3 önskar dig en fin dag och du, fortsätt gärna att skriva på finska :)

2012-11-16 @ 11:39:50
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: tack för din omtanke och dina fina ord <3 visst förstod jag allt, hur har du kunnat skriva det på finska? men tyvärr så är det ingen ändring på den fronten, ingen alls, det har egentligen hänt ännu mer :(
toivon sinulle myöskin hyvä viikonloppua ja vähäisin aurinko
halaan ystäväni <3

2012-11-16 @ 19:08:49
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: