Ljusare!

Solen hade en enorm kraft idag.
Det kändes så i alla fall.
Det var molnigt på hela himlen men ändå var det som om den lös på klarblå himmel.
 
 
 
Nu borde man ju förstås ha varit ute hela dagen när det äntligen var lite ljust ute.
Men det var faktiskt inte skönt ute.
Det blåste ganska mycket så kändes kallare än vad det är när det är flera minusgrader.
 
Vad gör man då?
Jo, försöker ge mig på igen att göra några saker i betong.
 
 
 
Tänkte det skulle bli som små Cup Cakes.
En del blev jättekonstiga och trycktes ut mer än vad jag tänkt, men en del blev bra.
Tanken är att måla dem sen i ljusbrunt där formen har varit och så vita uppe som grädde.
 
Men det tar en dag innan de är torra så jag ser hur de ser ut utan att vara i en form.
 
Hittade några blommor i skåpet som varit på en tårta så en sådan tryckte jag dit
för skojs skull. 
 
 
 
Imorgon ska jag åka till leksakshuset och se om jag hittar lera så jag kan göra
egna små blommor eller något att sätta dit.
Om jag gör fler Cup Cakes alltså.
Beror ju på hur de här blev.  :))))))
 
 
Dagens tänkvärda
 
 
Ät inte mer än vad ögat orkar äta.

Mina Cup Cakes i betong kan man inte äta så de kan jag göra massor av.
 


Kommentarer
Postat av: ansepanse

ja :) dem blir man inte tjock av :) fina blev de och du måste visa när du målat dem
Sv: jo, här har det varit varmt :) kommer just från bastun :)
bamsekramar vännen <3

2013-02-01 @ 19:05:03
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Kaffehörnan

Hoppas du har de bra ikväll

2013-02-01 @ 20:27:47
URL: http://www.kaffehornan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: