Sommar?

Här om morgonen när jag vaknade så sken solen på helt klarblå himmel.
Jag gick min vanliga runda med Shivas och det skulle kunna vara mitt i sommaren.
 
Den här var det första som mötte mig och lös så fint i solen.
 
 
 
En hel buske var full av blommande rosenkära.
 
 
 
Nejdå, jag bara skojar.
Visst, det var blommor på en jättebuske men de flesta såg ut så här.
 
 
 
 
 
 
Varför gjorde dem det kan man undra.
Jo, därför att även om solen sken på klarblå himmel så var det iskallt ute.
Så kallt så det till och med var frost på de flesta blommor som inte solen kommit åt.
 
 
 
 
 
Men Shivas brydde sig inte om det.
Han var precis lika glad för det.
Om inte gladare över att det var svalt och skönt ute.
 
 
 
Men en som jag tror inte tycker om kylan är den här lille parvlen.
Den hade nämligen krypit upp i soffa ute på alten.
 
 
 
Det är en gräshoppa även om man skulle kunna tro att det är en utomjording.  :)))))
 
 
På vägen tillbaka så såg jag det här trädet.
Det är inte många träd som har börjat skifta i färg här nere så det här lilla utmärkte sig
ganska mycket från de andra.
 
 
 
Nu fick jag en tanke när jag såg dem härligt röda bladen.
En tanke om pyssel som var lite annorlunda mot vad jag pysslat med innan.
 
Och det var inte på en pytteliten gipskudde som man kan ha mina egengjorda örhängen på.
(gipskudden är inte färdigbränd här utan den kommer att bli riktigt vit när den är torr)
 
 
 
Det var heller inte en tanke på en gipskudde som har gjort som jag kallar:
"Plötsligt händer det"
För vem vet, helt plötsligt så kanske det ligger en prins där på kudden istället. :))))
 
 
 
Nej, jag fick en höstlig tanke och på att om det nu skulle dyka upp en prins så måste jag
ha en bukett rosor till hands.
Så det blev till att plocka några av de fina gula och röda lönnlöven och så hem och fixa
till en bukett.
Sen vill nog inte prinsen ligga bland blommor utan då hellre på en kudde med löv i höstens färger.
 
 
 
 
Dagens tänkvärda!
 
 
Ta alltid ut glädjen i förskott,
då kan du vara säker på att vara glad.
 
Och lyckas man så blir man ju glad 2 gånger.


Kommentarer
Postat av: ansepanse

vilka fina bilder både ute i naturen och inne hos dig :) jag gillar de där gipskuddarna du gjuter, målar du dem också, jag menar de där små blommorna och de vackra höstlöven?
vad bra att jag kan inspirera någon (dig) till något roligt :)
bamsigaste kramen vännen <3

2013-09-30 @ 11:19:22
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: det är bara en fejkbrunn, det finns alltså inte något vatten i den, jag ville ha en som prydnad i trädgården och bad J bygga en :) han är duktig med att förfärdiga saker, så jo, den blev bra och jag tycker den är så fin, men visst kan man använda den som en önskebrunn ändå, det är ju lock på den och ett hål inuti så :)
så min fina brunn behöver du inte vara ett dugg rädd för :)
jo, solen var framme igår och det blåste ingenting och även idag har vi en fin höstsol
hoppas att vädret är lika hos dig vännen
bamsekramen från mig till dig <3

2013-10-01 @ 10:34:35
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: jo kompost är bra, vi har ju haft det i många år men det blev fel, vi fick in så mycket ogräs i kompostjorden och sedan spred jag ut det i trädgården, du kan ju gissa hur det blev, så nu har J delat den så att vi bara har löv, klippt gräs och sådant i den delen vi vill ha till jord
tack för den fina kommentaren <3
bamsekramar till dig vännen

2013-10-02 @ 10:45:45
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: