upprensning!

Godmorgon Bloggan!

I förrgår rensande jag dotterns rum. La in bilder på hur hennes rum såg ut på facebook och DET var inte roligt.
Inte för henne i alla fall. Men där såg ut så jag höll på att bli galen. Allt åkte ut och det blev mitt rum istället.
Jag vill ha rent och fint om mig där jag ska sova. Överallt faktsiskt där jag ska vara. Man är ju inte bara i ett sovrum.

Igår blev det upprensning av garderober och akvarium. Stackars fiskar. Ingen syre. Men nu har dem.

Vad blir det idag. Toan och klädkammaren. Om jag orkar. Värken är outhärdlig men jag har inget val.
Jag måste få iordning på mitt hem. Annars får jag liksom ingen ordning på mitt liv.
Men jag tar det sakta och systematisk och om ingen stökar till det jag städat så går det nog.

Tittade på halva filmen When a man loves a women igår. Såg inte början så den ska jag försöka få tag på idag.
Den verkar stämma in väldigt bra på mitt liv.
Så är det. Men det har du kanske förstått Bloggan. Men jag kämpar på. 5 dagar utan nu.
Tuffa dagar men jag ska klara det. Bara lite någon gång då och då men inte för tristessens skull.
Det enda som inte stämmer är slutet på filmen. Men slutet blir ett annat och det blir säkert lika bra.
Vissa förstår och stöttar och vissa gör det inte. Så är det. Men alla inser ju inte man måste tänka på andra än sig själv någon gång.
Om jag tänker på andra? Ja. Men det är inte alltid. Inte när annat drar i en.
Nu får det bli en cigg. (du vet vad jag menar om du sett filmen)

Jag skriver nog mer om filmen sen för den kommer nog att hjälpa mig mycket.
Jag vill, jag ska, jag kan. I alla fall göra allt vad kan för klara det.
Återfall. Det får även rökare. En gång rökare alltid rökare.
Det gäller bara att vara stark och det ska jag försöka vara.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: