Söndagssyssla!

God eftermiddag Bloggan!

Vad har man gjort idag då? Solen kom en liten stund men då hade jag redan varit ute och letat gräs.

Faktiskt så hittade jag lite.



Men mest är det snö överallt. Och inte är det fint längre.
Nu i vinter så rensar dem i skogen så  min runda runt kolonin kan man glömma.
Nästan. Det går knappt att gå där pga alla träd dem huggt ner och lagt precis över
gångstigen.



Här får inte hundar springa och förorena står det på skylten.
Men förorena genom att förstöra alla vi hundägares stig, det får man.



Molly hon gör allt för att försöka komma fram till stigen som hon är van att gå på.



Lönlöst. Men kanske det går bättre bakom det här. Spelar nog ingen roll för det är inte
kul att gå här ändå. Blött och grått. Hade solen skinit så kanske det hade varit lite bättre.

Här brukar man sätta sig ibland och kolla läget lite i skymundan. Vill man sitta där nu?
Nix. Och säkert inte till våren heller för alla träd runt omkring finns ju inte så man sitter
ju inte i skymundan då. Rensning är bra men inte alltid. Och inte överallt.



Molly och jag går vidare för att se hur det ser ut bakom trädhögen.





Vi stannar upp bakom och vad ser vi?



Träden är markerade.

En del med röda prickar.


Och en del med blåa band.


Undrans vilken betydelse färgerna har och trädens överlevnad?

Det här lilla trädet gör allt för att försöka gömma så den inte blir nerhuggen.


Men den kommer att klara sig. Den finns på min kolonilott och jag ska vårda den
så den kan blomma sen till våren. Inga färgmärken på den inte.

Jo, om jag hade vetat vilken färg det ska vara för "spara" då hade den fått en färgmarkering.

Förut så bodde jag ju i lägenhet längst till höger här på bilden.
Nu bor jag på andra sidan av huset. Till vänster.


Här alltså.


Där. Där det är massa saker och nät runt altanen. Fy, det ser hemskt ut nu.
Men hoppas du får se snart när det är upprensat och fint. Och massor med blommor.



Rundan är snart slut och vi närmar oss slutkurvan innan vi är hemma igen.
Ingen sol men ganska så bra väg ändå.



Men vad gör den här grenen här ensam?



Aha. Upprensning. Men fy vad hemsk det ser ut. Och den lilla grenen blev kvar.
Den kanske smet. Ville nog inte bli till flis.



Jaha, då var man hemma då.


Ingen kul syn där heller. Men snart är nog snön borta så jag kan börja lite i rabattern
på var sida om gången. Det är faktiskt rabatter där.

Vad hittade man sen på. Jo, det blev till att sätta upp mitt lilla akvarium.
Skulle inte ha något men fick ett ryck. Det bara stod där i klädkammaren och tittade på mig.
Så nu är det stenar, grus och vatten i. Och en liten pump som brummar extremt.
Phu. Men jag köper nog en bättre pump imorgon och så lite växter.
Kanske en liten guppy också. Vem vet.



Har du också tänkt på det? Jag. Det är så riktigt så. Jag skriver bara jag.
Det har nästan bara varit jag hela helgen.
Varför? Därför. Så är det.
Friheten. Är det ett svar? Ja, kanske det.

Nu ska jag koka lite kaffe för det var ett par timmar sen.
Och sen lite TV tror jag. Eller lite facebook.
Eller försöker få tyst på den där jäkla pumpen.
Stänga av den? Tror inte man ska det för då är nog inte vattnet bra imorgon ifall
jag nu köper någon fisk och stoppar i.

Ha en bra kväll




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: