Upp stiger solen........

Vad gör man tidigt på morgonen på en äng under tiden man väntar på att få se solen
stiga upp mellan trädtopparna?




Jo, man tittar lite extra noga på ängsstråna och växterna som är där.




- Tittut, det är bara jag som väntar på att solen ska värma upp mina vingar.




Och jag hör många fler som ropar godmorgon som sitter och väntar på solen som jag
också gör den här tidiga sommardagen

















Solen drar ut på det.
Visst, det är ljust men ännu är inte solen uppe så jag ser den.
Jag vill att den ska komma så jag får se alla spindelnät lysa upp ängen.
För några finns där. Jag ser en antydan av dem.




Och nu kommer den äntligen. Solen jag har väntat på i nästan 1 timme.




Och nu lyser den upp ängen med hela sin kraft.
Åh, om jag bara kunde beskriva hur underbart vackert det var när jag stod där.

Först blev man bländad förstås och såg inte så där jättemycket.




Men sen när ögonen vant sig så såg jag dem. Såg spinelnäten lysa där överallt.















När solen är nästan helt uppe så början den värma, och en som älskar det är den där
trollsländan som hälsade godmorgon innan.




Och vet du, det är inte bara jag som älskar solen när den stiger upp på morgonen.











Jag har sett innan när jag fotograferat dagfjärilar att de har en lysande knapp längst
ut på sina spröt.
Den här har orange.







Tänk att sländan jag såg tidigt på morgonen med sina daggvåta vingar och som sedan
fick dem att tinas upp av solen även blev helt röd av solstrålarnas värme.




Känslan var som sagt otrolig när jag stod där i väntan på att solen skulle stiga upp.


Och den känslan när den här steg upp i skyn var ganska otrolig också.




Men där uppe ska jag inte hålla mig just nu.
Nu ska jag hålla mig på marken.

I den här.




Tro nu inte att jag ska tälta på ängen.
Nog för att jag älskar min äng men inte sååååå mycket så jag vill campa där.

Nej, tältet är där för lite vädring efter att ha legat i källaren i många år.
Men imorgon står det på ett helt annat ställe.

Och det stället får jag skriva om när vi kommer hem.
När vi nu gör det.
Det är ju första gången vi kan åka iväg alldeles själva utan barn.
Nu har de blivit stora och flyttat hemifrån så nu kan vi göra precis som vi själva vill.  :)))
Och semestern är ju inte slut än på många många dagar.


Kommentarer
Postat av: Anonym

sv: godmorgon

De ser ju att det öär ett tuttag och då kommer de tro att man lurar

2011-07-27 @ 09:56:25
Postat av: ansepanse

ah, vilka ljuvliga bilder vännen :) alldeles underbara, du skulle kunna vara naturbildsfotograf till yrket och tjäna storkovan, tro mig

bamsekramar vännen

2011-07-27 @ 19:43:06
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: wiper

Vilka fantastiska naturbilder. Du är så skicklig med din kamera. Vad härligt att ni kan åka ut och bara vara ni två. Det behöver man ibland. Antar att ni inte åkt iväg än.



Ha det toppen

kramar

2011-07-28 @ 08:37:47
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

Sv: kommer bara inom och önskar dig en trevlig helg vännen, scrollade än en gång genom alla de vackra fotona :) blir glad av din skicklighet

bamsekramar vännen

2011-07-29 @ 11:39:53
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: ansepanse

Sv: en fin lördag till dig vännen

bamsekramar

2011-07-30 @ 10:52:41
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: