Inte det man ser!

Den här var mitt framför mig när jag kom ut på altanen för en stund sen för att se
om några jordgubbar mognat som finns i en ampel.




Självklart var jag tvungen att fota den när den liksom bara var där i luften nedanför
krukan.

Det blev inte bra som du ser så jag satte på blixten för att se om det gick att fånga
den lite bättre.

Tänk vad som kan komma med på bild som man inte ser med blotta ögat. 
Fast även om jag inte såg det så förstod jag förstås att den inte bara var där i luften.
Men jag trodde faktiskt att den bara hängde i en tråd.




Jag har en buske med gammaldags rosor och den blommar för fullt nu.
Helt underbart vackra fyllda blommor.




Det är ju lätt att se fel precis som med spindelnätet men jag ser inte fel på mina rosor
och mina pionvallmon.
Lite skillnad är det.  :)))))




I år ser vallmona mycket märkliga ut. Varken som en ros eller en pion.
Inte ens som en papegojtulpan.
Alla blir lite olika.
En del borstiga och en del krumiluriga och en del......
en del.....
en del blir liksom huller om buller med sina blad.

Eller är det jag som ser helt felt?
Ja, vem vet för mina blåklockor har tappat färgen.
Eller har jag blivit färgblind?
En sak vet jag i alla fall och det är att det är en "Campanula"
Det ser jag.  :)))))




Nu ser jag något på bilden ovan som jag inte såg från början.
Skärpan är inte på den vita klockan utan på bladen till höger.

Allt känns konstigt idag.
Inget är sig likt.
Inte ens jag är mig lik.
Inte pigg, inte trött.
Liksom lullig på något vis.
Yr och huvudet känns som om det är fyllt med massa tunga saker.
Och så den här dimmsynen.

Men det är faktiskt inte så konstigt.
De här blommar nu.



Hela j.....a häcken är full av de satans blommorna.

Men de luktar ju sååååå gott.
Och de är ju sååååå fint när häcken är precis vit bakom alla blommorna i rabatten.

Men vad hjälps det när allt inne i mig bara protesterar när de här slår ut.

Jag vet, det finns allergitabletter men det hjälps inte.
De här rår inget på.

Men det är väl för att de sååååå underbara den lilla tiden de blommar.
(tack och lov för det)

Humlan?
Den har jag inte sett till idag.
Kanske den med fick en allergichock av pollena igår.   :))))))


Kommentarer
Postat av: ansepanse

jag är också allergisk mot någonting, jag har inte listat ut vad det kan vara, några år var jag allergisk mot blommande gräs men det verkar jag inte vara i år

bamsekramar vännen <3

2012-06-27 @ 13:27:17
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: ansepanse

Sv: jag fick ett par spindlar på bild igår :) det är roligt att krypa nära med kameran i högsta hugg :)

önskar dig en fin fredag och helg

bamsekramarna vännen <3

2012-06-29 @ 12:21:06
URL: http://kinaguld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: