Såååå jäkla bra!

Jag har glömt att blogga om det,
men för ungefär en månad sen så var ju Lillenoch jag på konsert.
Gotthard.
 
 
Jag älskar Gotthard men det är så sorgligt att deras första sångare Steve Lee är död.
Den nya sångaren Nic Maeder var kanonbra men ändå blev det inte samma känsla som
att ha fått höra och se Steve sjunga för han hade en karisma som var otrolig.
Den nya sångaren är han till vänster.
 
 
Igår var Lillen och jag på konsert igen.
Jag kan bara säga en sak om den konserten.
"Det var så jävla bra"
 
 
Ljussättningen var helt enorm.
Olika färger från låt till låt.
Han som skötte ljussättningen måste vara otroligt duktig.
Så fort någon i bandet sjöng, spelade eller gjorde något som var speciellt så fick den extra ljus.
 
 
 
Hela scenen såg på något vis 3-dimensionellt ut.
Helt otroligt men svårt att få med på bild.
 
Sen det här att "gubben" fortfarande har sådant ös i sig gjorde ju konserten ännu bättre.
 
 
Behöver inte skriva att det var Ulf Lundell vi var på va?
3:e gången vi är på konsert med honom, men den här var klart den allra allra bästa.
 
Jag: - Jag tog inte så många kort så jag hoppas i alla fall att ett blir bra.
Lillen: - Du tog ju minst 300 så då borde du ha 30 bra bilder.
 
Inte så måga som 30 bilder som blev bra men i alla fall fler än ett.
Så du, de jag tycker är ok kommer jag inom kort att lägga ut på den andra bloggen.
Du vet den där "mina bilder"
 
Nästa konsert?
Ja, det kan bli Stilla Nätters Kapell som är nu i mellandagarna.
En helt annann stil av musik men ska vara helt underbar.
Det är redan slutsålt på de 2 dagar som var inplanerat men nu har de lagt till en
dag läste jag i tidningen så jag hoppas på att det finns 2 biljetter kvar.
 
Annars?
Ja, då får vi titta lite vad som kommer så vi kan gå på något igen.
Ska ju inte behöva vänta ända till Sweden Rock va?


Kommentarer
Postat av: ansepanse

vi har samma musiksmak :) men jag har fått överge mitt musiklyssnande, i allafall för tillfället, klarar inte av för mycket ljud, hur klarar du det? har du öronproppar kanske?
visst dammar det ofantligt när man slipar
kramar vännen och en fin första advent till dig också <3

2012-11-30 @ 10:41:56
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Jag har aldrig hörst talas om dom så nu måste jag gå in på Youtube och lyssna. Vilka fina bilder du tagit på konserten, det är inte lätt och jag själv misslyckas alltid med min lilla digitala.

Så tråkigt att deras sångare är död. Förstår att det inte blir samma känsla. Vi skall gå och se The Animals i maj men tyvärr så är inte Eric Burdon med längre och det blir inte heller samma sak för han är en fantastisk sångare.

Det var verkligen läcker ljussättning och i verkligheten blir det ju ännu häftigare. Vad bra att det blev lyckat med Ulf Lundell också. Jag har själv aldrig sett honom men vet ju att han drar mycket folk.

Härligt att ni har ytterligare en konsert att gå på.

Ha en skön lördag
kramar

2012-12-01 @ 09:43:38
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: