Äntligen hjälpt!

Min dotter pluggar just nu för att kunna ta hand om funktionshindrade personer.
 
Jag: - Va bra Lotties, då kan du ta hand om mig sen på ett bra sätt.
Lotties: - Ja mamma, det kommer jag att kunna göra.
 
Lotties säger sen:
- Vet du mamma, ditt funktionshinder är att du lider av förvärvad hjärnskada.

Jag vet det.

En hjärnskada kan drabba vem som helst, ung som gammal, och när som helst i livet.
Skador på hjärnan kan uppkomma av mängd olika orsaker.
Att en hjärnskada kallas för förvärvad, betyder att hjärnskadan inte är medfödd
utan har uppkommit efter födseln.

Min drabbades jag efter olyckan 2001,

Här
kan du läsa mer om vad det innebär att ha det funktionshindret.
 
Det är därför jag har lite beslutsångest. (läs mycket)
I allt.
Till och med att välja bilder till bloggen.
Eftersom jag inte kan välja så blir det inte så mycket bloggande längre.
Men nu har jag fixat det.
För att du inte ska behöva se alla mina bilder i ett inlägg här så har jag
gjort en annan blogg där jag kan lägga in MASSOR med bilder från en
och samma gång som jag fotat.
 
Jag kommer att hänvisa till den om det finns mer bilder att se som hör ihop
med ett inlägg som jag skriver.
 
Cattis bilder
 
Förr året var vi ju på Bilskroten i Ryd och jag tog massor med bilder.
Nu kan jag äntligen lägga ut alla jag har velat.
100 st. 
Inte bara en eller några stycken som jag gjorde förra året.
 
 
Så nu kan skriva här som jag tänkt att jag ska kunna göra framöver i vissa inlägg:
Vill du ser mer bilder från skroten så gå in på CattisBilder
Bra va?
Vill du se så kan du göra det och vill du inte se så behöver du inte.  
 
Igår gungade Isak.
Nu ska jag sätta mig och titta på bilderna vi tog, Linda och jag.
Gud vad skönt att inte behöva ha ångest över vilka jag ska ta med. 
 
Vilken tur att det finns hjälpmedel i dagens samhälle för funktionshindrade.  :))))))
 
Du, tro nu inte att min hjärna är helt slut.
Inte än.
Den blir bara lite trött ibland. 
Nja, rätt ofta om jag ska vara ärlig.
Det tär på den med allt tänkande och funderande för att få det att gå ihop.


Kommentarer
Postat av: ansepanse

vad jobbigt det måste vara att ha det så där <3 och så har du hittat på ett bra sätt, jag scrollade och kollade på alla bilskrotbilderna :) jättefina, du har blick för vad som ska fångas in i bilden
bamsigaste kramarna vännen <3

2012-10-25 @ 10:42:03
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Jag känner igen mycket av det som står dit du länkade till. Både utbrändhet och nackskada ger hjärnskador. Detta med bilderna känner jag också igen jag har jättesvårt att välja bilder så jag tar med för många ofta ;)) Jag och Mr T måste åka till denna bilskrot för den är ju magisk. Kul att din dotter utbildar sig till ett yrke som verkligen behövs

Man ampassar sig till situationen men det är lite jobbigt ibland när man vill mer än man kan


Ha en skön torsdag

min härliga första bloggvän

kramar

2012-10-25 @ 12:10:40
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

Sv: du har rätt, jag förstår finska men slutade att prata det när jag var ungefär 11 år, du vet mitt första språk var finskan och jag lärde mig svenska av lekkamraterna ute, jag har ju inte direkt någon att prata finska med så nej, jag pratar inte nu heller men jag håller på att lära mig skriva det, jättesvårt med stavningen, och så lyssnar jag på talböcker och tittar på finsk tv genom datan, allt för att jag ska suga in så mycket som möjligt, jag läser ju finska nu på Umeå universitet
bamsekramar till dig vännen och fastna nu inte i taperklistret :) trevlig helg

2012-10-26 @ 11:01:55
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: