Ta av dig skorna.........

I tisdags var Linda här i min lekpark för att fota Isak när han gungar.
 
Hon ville få ett fint kort där han tittar in i kameran och med en bra skärpa i bilden.
Men så vill hon förstås också att Isak har sina skor på sig.
 
 
 
Han vill inte ha dem på sig, så när Linda sätter på en sko.......

 
 
...... så har han hunnit att få av den andra och så är det bara att sätta på den också.
 



Linda fotar.......
 


 
..... och så tittar om bilden blivit klar och om han har blicken in i kameran.
 
 
 
Men hon ser inte det jag ser.  :))))))
 
 
 
Skon ligger där i gräset och du ser en sak till va?   :))))
 
Strumpan har åkt av den också.
 

 
Men han nöjde sig förstås inte bara med det utan ville ta av den andra också.
 
 
 
Men då fick Linda helt plötsligt se det och sa STOPP.
- Nu blir det inget mer gungande för det är för kallt ute för att vara utan både strumpor och skor.
 
Fick hon någon bild när Isak tittar in i kameran och med en bra skärpa i bilden?
Nej, för Isak hade bara bus i sig när han gungade men jag fick som vanligt en bild
av honom där han lägger till med en av sina roliga miner.
 
 
 
Linda: - Vi får fota honom en annan dag i vår lekpark och se om jag kan få en bra bild då.

 
Så i torsdags gick vi till hennes lekpark och Linda hon fotade honom igen i en gunga.
 
 
 
Du ska veta att jag skrattade för mig själv där jag stod och tittade när Linda fotade Isak.
 
 


Slutgungat för Isak.

Linda: - Kanske det går bättre om han sitter i rutchkanan?
 
 
Det gjorde DET inte.  :)))))
 
 
Jag gick runt och tittade lite i parken men så ser jag Linda i full action med kameran och än en
gång får jag ett stort smile över läpparna.
Eller snarare ett gapskratt som var svårt att hålla inne men. 
 
 
 
Isak har fått bli en liten modell och Linda leker proffsfotograf ser det ut som.
 
Linda: - Bra Isak, ligg precis så.
 
 
 
Så tittar hon om bilden blivit bra.
 
 
 
Tar en ny bild.
 
 
 
Här var det jättesvårt att hålla inne det där gapskrattet så jag inte skulle störa dem.  :))))
 
 
 
Linda ser nöjd ut med en bild hon tagit och Isak verkar ha tröttnat på att ligga där.
 
 
 
Linda lyfter upp honom......
 
 
 
....... ler och säger:
- Åh, vad duktig du var Isak.
 
 
 
Fick hon någon bra bild kanske du undrar?
 
Hon fick säkert en mycket bättre bild än vad jag fick där jag stod och zoomade in honom.  ;)
 
 
Men någon bild med båda skorna på, det vet jag att hon INTE fick.  :))))
 
 
Jag måste ta mig tid att kolla på bilderna som Linda tog.
Det har varit lite ont om det sen vi var i lekparken.
Vi har varit på konsert Lillen och jag och sen målar och tapetserar vi.
 
Så det här med att blogga får nog ligga lite på is ett tag för renoveringen av
kök och hall verkar ta sin tid.
Min värk stoppar mig stup i kvarten.
Lite i taget.
Men klart kommer det bli innan jul i alla fall.
 
Jag är ivrig och har svårt att hejda mig men jag måste.
Hur mycket  jag än vill se det nya golvet och tapeterna ditsatta.
 
- Du har ju en karl, säger en del.
Klart jag har, men han får jobba i min takt för jag vill göra precis lika mycket som honom.
Tack och lov så är inte han den ivriga personen så han väntar på att jag gjort det och det,
och så gör han det och det.

Här görs inget utan att jag är med.   :)))))))


Kommentarer
Postat av: wiper

Vilken fin bildsvit och kul även att få se dottern med sin son. Sista bilden är hur charmig som helst ;) Tänk att han bara vill ta av sig skorna. Min son var också så busig så jag fick sätta fast honom i vagnen med sån där sele som man hade förr. Vilken fin lekpark ni har där också.

Du och din man låter som oss nu när vi också reparerar köket ;) Vi kan inte heller vara ivriga längre och min man är den lugna typen som det tar tid för men då blir det noga. Jag är hantlangare för jag får inte lyfta än.

Ha en skön början på nya veckan
kramar

2012-10-29 @ 08:48:32
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

jag satt här och log när jag läste och tittade på bilderna :) den PERFEKTA bilden är nog en bild som egentligen inte är så perfekt, är det inte så?
självklart att du ska göra sakerna i din egen takt, det gör jag också :D vi har inte kommit en bit längre med tapetserandet, nu ska väggarna bara slipas lite efter spacklingen, sedan blir det tapetsering :)
bamsekramar vännen

2012-10-29 @ 11:22:37
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: