Sjuk!

Igår låg jag helt utslagen.
Något virus eller en bakterie, en förresten, massor av dem invaderade min kropp.
 
Jag har mått lite dåligt i någon vecka men jag har försökt att förtränga att jag inte
mått sådär jättebra.
 
Sjukskriva sig? Inte en chans. Har inte vågat.
Vad innebär det att man inte vågar det?
Jo, att man går in i den berömda väggen också.
Väggen har jag känt ett tag men inte bara för att jag inte har vågat sjukskriva mig.
Andra saker har också bidragit till det.
 
Men jag har Lillen och Shivas och det är tur det.
Sen har jag ju förstås mina barn och barnbarn och självklart min mamma att tänka på.
Annars vet jag faktisk inte hur jag ska orka med mig själv just nu.
 
Trodde allt skulle vara lugnt och skönt nu fram till pensionen, men icke.
Jag får nog slänga fram mina papper från läkarna igen på skrivbordet.
Om det hjälps?
Tror inte det.
 
Det blir väl som jag själv brukar säga till andra.
Ta mig som jag är eller låt bli.
Alltså:
- Du får ta det som det är eller låta bli.
 
Ska jag vara helt ärlig så är de här jag tvekar fast jag inte borde.
Jag borde låta bli.
 
Kryptiskt?
Ja, men jag vågar inte skriva mer än så ute på nätet.
Skrev en gång och då blev det ett jävla liv.
 
Men i vilket fall som helst så kämpar jag på som vanligt och jag går nog ut ur den här
fasen den här gången också med livet i behåll.  :))))))
 
När jag känner så här så gör jag till exempel som igår.
Ut i skogen och bara stirrar på allt möjligt för att förtränga alla tankar som kommer över mig.
 
Som på lite löv som ligger där våta i mossan.
 
 
 
Till och med ett litet upp och nervänt löv kan bli lite intressant när det är regndroppar på det.
 
 
 
Till och med en trasig dyngsur gren kan bli något att fundera på.
- Kan det vara Shivas som har gnagt på den någon gång när vi varit i skogen?
- Eller är det kanske en annan hund och i så fall vilken?
- Av vilken anledning ser den ut som den gör och vart satt den från början?
 
 
 
Många tankar kan man tänka.
- Kanske den kommer från den här grenen?
 
 
 
En annan liten gren tittar ut från gräset och det ser ut som om den legat där länge för det har
ju kommit lava på den.
Vad tänker man om den sådan gren?
Jo, om jag ska plocka upp den och kasta iväg så Shivas får leka lite.
Men i samma stund så tänker jag "nej", den är fin där den ligger så den får ligga kvar.
 
 
 
Vissa saker man ser tänker man inte så mycket om utan bara beskådar........
 
 
 ....... men en del saker man ser tänker man lite konstigt om.
Som med det här lövet.
- Oj, där ligger ett löv på sidan och vilar lite.  :)))))
 
 
 
Det här säger nog ingenting va?
Eller vilka tankar får du när du ser det här bruna i olika nyanser?
 
 
Jag började tänka på ett skelett.
Ja, och så tyckte jag att jag såg en benknota som ligger till vänster om det.
Tankarna?
Du, vilka tankar som utspelade sig i mitt huvud när jag stod där och tittade under
tiden som Shivas letade efter en godisbit vill du inte veta.  :))))))
 
 
Här kom tanken på det där med hand på hand.
Alltså blad på pinne på blad på pinne på blad på spindel.  
Jag var nästan på väg att lägga något på spindeln innan jag tog kortet.  ;)
 
 
Tur jag inte gjorde det för då hade jag nog inte skrivit det här inlägget.
Jo, jag hade skrivit det och när jag kommit hit så hade jag nog raderat hela inlägget.
 
Varför?
Jo, för nu under tiden som jag skrivit det här inlägget så känns allt mycket mycket bättre.
 
Så pass mycket bättre så jag har blivit sugen på.......
 
 
 
Dagens tänkvärda
 
 
Medan flugorna sover bättrar spindeln på sitt nät.
 
Aha, att jag inte tänkte på det istället när jag såg spindeln som låg på lövet
som låg på.......
 
- Vad skriver du om?
- Jag vet inte.
- Vet inte?
- Nej, jag kommer inte ihåg.
- Vadå inte kommer ihåg?
- Det var så längesen jag började skriva det här inlägget så jag har glömt det.
- Du, du har nog fortfarande massa feber så du får nog vara hemma imorgon med.
 
Ja, jag får nog det.  :)))))


Kommentarer
Postat av: wiper

Tråkigt att du mår så dåligt. Jag kan leva mig in i det eftersom jag själv har haft det svårt efter min utbrändhet och nackskada. När jag blir sjuk i nåt så blir jag dålig på andra sätt också. Nu blev jag kryptisk ;) Det tar på mer numera. Skönt att det finns kamera för det är rena rama läkningen och man glömmer sig själv. Du har tagit så fina bilder. Det är inte bra att gå till jobbet med feber för det kan bli följdsjukdomar. Har sett det i min närhet förr. Lövet ser verkligen ut som ett skelett.

Sköt om dig vännen
varm kram

2012-09-28 @ 09:54:36
URL: http://wiper.bloggplatsen.se
Postat av: ansepanse

är du sjuk vännen, här kommer en massa krya-på-dig-kramar från mig <3
vilka underbara bilder du visar upp här
bamsigaste kramarna vännen <3

2012-10-04 @ 10:46:17
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Hörni!

Usch vad trist att du inte mår bra! Ta hand om dig och tänk på dig själv så det inte går för långt.

Sv: Ja, äntligen har vi våran Elsa. Hon är så fin och alldeles underbar. :)

Kram

2012-10-05 @ 08:51:46
URL: http://horni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: