Lite småstressad!

Ända sen jag slutade rehab så har min värk hållt sig i ganska så bra nivå.
Jag har kunnat göra avslappningar och meditation när jag känt att den börjat komma.
Även på jobbet.
 
Men igår var det kört.
Stressen kom över mig för det var hur mycket som helst som skulle bli klart.
Sen ska vi på semester en vecka och en hel del ska förberadas inför den.
 
Nog för att jag hinner men det är väl någon inbyggd reflex man har.
Idag tex, då skulle jag ha tvättstugan och så åka till apoteket där jag vet att
man alltid får vänta i evigheter tills det är min tur.
Sen skulle jag till Biltema för att köpa reservdelar till bilen.
"BrakeShoes"
Alltså bromsbackar.
Man måste ha fungerande handbroms på en bil så man kan stanna och
dra i den och veta att den stannar kvar där tills man ska köra den igen.
 
Tänk vad mycket pengar man lägger ner på en bil.
Skulle jag sälja den nu så tror jag att jag skulle få mer om jag sålde den i bitar.  :))))))
Sen att den måste vara perfekt hela tiden också annars får man inte köra med den.
Men jag då?
Jag skulle också behöva "BrakeShoes" på mig just nu.
Kunna dra i en handbroms, stanna upp så länge det behövs och så släppa den igen
när det är dags att köra på igen.
Men vad krävs av en annan?
Ingen besiktning i alla fall varje år.
Det man får är lite medicin och så hoppas på att man håller ett tag till.
Inga krav där inte.
 
Men jag ska inte klaga. Jag har det bra. Det finns dem som har det värre.
 
I flera dagar nu har jag haft det hur skönt som helst.
Har inte börjat jobba förrän 5 på eftermiddagen så jag har haft gott om tid att vila.
Vila på ön.
Det är så skönt att komma dit tidigt på morgonen och det är helt folktomt.
Tyst och stilla.
Bara jag.
 
 
 


 
Där på filten brukar jag ligga och bara mysa i tysnaden med lite kaffe innan det börjar komma
lite folk.
 
 
 
Jag älskar att bada och speciellt när man kommer så tidigt så man bara kan krypa ur
kläderna och så ner i det ljumma vattnet.
 
Du ska veta att det känns som om man äger hela havet när jag simmar där ensam.
 
 
Men det brukar inte vara jättelänge man får vara ensam.
Det kan vara ganska många som kommer dit men det känns aldrig som om det är det.
Folk lägger sig i sin enskildhet lite överallt på ön.
Det är så där. Alla vill liksom ha lugnet och stillheten.
Inte som på de stora stränderna.
Trång, sandigt och massa stim och stoj.
 
När jag såg de här 2, min ena dotter och en av svärsönerna så fick jag en låt i huvudet.
- När temperaturen är hög uti kroppen, närmare 40 än 37,5.
Så ska man bada när ånga är uppe och så är fallet uti detta nu.
- Vi bada, vi bada ........
 
Ja, och så hoppa lite för att få upp ångan ännu mer.  :)))))))
Stim och stoj på dem? Ja, i precis lagom nivå.
 
 
 
Isak och Sarah njuter för fullt de med att vara där.
 
 
 
Det finns bara en nackdel på det här stället.
Shivas kan inte följa med när det är så här fint väder.
Han vill inte vara i solen och det finns knappt ingen skugga.
 
Men dit vi ska åka på semestern, där tycker han om att vara.
Jag tror det i alla fall för det gjorde han förra året när han var liten.  :)))))


Kommentarer
Postat av: ansepanse

vad härligt att ha ett "eget" badställe så där, jag måste skam till sägandes säga att jag inte badat en enda gång ännu
Sv: önskar dig en riktigt skön semester där på Öland och jag tror säkert att dina flickor klarar av dina tomater så att de inte dör och
jo, det finns gurkört med vita blommor också :)
tack snälla vännen för födelsedagskramarna :)
till på söndag är vi ju hemma igen :)
bamsigaste semesterkramar till dig vännen och har det riktigt härligt där på Öland <3 <3

2013-07-19 @ 19:33:19
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: wiper

Jag förstår precis vad du pratar om för det är detsamma för mig. Det kan gå bra ett tag men sen händer nåt som stressar upp och det sätter sig direkt i rygg, nacke och på andra ställen. Nu har du tagit såna där härliga lockande bilder igen. Bild 3 är magisk och nu blev jag sugen att åka ut på en badstrand i helgen.

Härlig bild på Isak och hans mamma också

Ha en skön helg med din familj

kramar

2013-08-02 @ 08:33:22
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: