Egen liten festival!

Lupiner växer ju hej vilt längs med vägkanter så man kan njuta av dem så fort man
sätter sig i bilen och kör någonstans.
 
Men varför behöva köra?
Jag kan bara gå precis utanför dörren för att njuta av min egna.
 
 
 
Isak, ja han bryr sig inte så  mycket om blommor.
Jo, om han får nypa av dem och kasta dem på marken.  :)))
Men nått han njöt av häromdagen var av en jordgubbe.
 



 
 
I fredags var det 6 st vallmo som slagit ut.
3 om dagen har gjort det så nu är det 12 utslagna.
Borde kanske ha visat en bild på det men de första är inte sådär jättefina längre utan
det är bara 6 som är det.
Alltså kan jag ju lika gärna ha den här bilden.
 



De lyser helt otroligt fint när det är lite mörkt ute.

 
 
Det var något annat som lös här ute för fullt. I rött.
Fast det lät mer om det röda än vad det lös.
 



 
 
Isaks morfar och pappa var på Sweden Rock i lördags.
 
 
Snacka om att de försöker se tuffa ut.
Försöker och försöker? De är faktiskt det.  :))))))
 
 
Isak han älskar hårdrock så han hade nog velat följa med.
Men han fick inta min lilla scen i parken och ha en egen liten rockfestival.
Isak sjöng, rockade loss och skrattade.
 
Nästa gång ska vi bjuda in folk så det blir fulla bänkrader.  :))))
 
 
 
När han gav järnet och headbangade och skakade på hela koppen ja då var det inte lätt att fota.
 
 
 
Jag: - Isak, när man får rampljust på sig och man kört sista numret så ska man slänga sig på golvet.
Isak: - Menar du ner här på golvet?
 
 
 
Det tyckte Isak var roligt.  :)))))
 
 
 
Isak: - Men mormor, kom nu, det är din tur nu.
Jag: - Nej, jag vågar inte.
 
 
 
Det är bättre att jag håller mig till att fota sländor än att stå på scen.
 
Som till exempel den här söta sländan som kom flygandes till en gren ........
 
 
 
...... och satte sig och kramade om den.
 



Nejdå, den skulle nog bara uppträda för sin vänner genom att sjunga någon bra låt. 
 

Jag tror jag stod och inspekterade den här sländan i minst en timme för den kom till
den här pinnen hela tiden efter att den flygit en liten stund.
Men vadå, de stora artisterna brukar ju uppträda, gå ut och så komma in igen. :))))))

Sådana här blå sländor är jättefina men helt plötsligt så ser man nästan inga.
Tror det är dagsländor så de gjorde nog sitt häromdagen.  :))))
Kanske små nya sländor kommer flygande snart istället. 
 
 
 
Dages tänkvärda
 
 
Lyckans fjäril sätter sig på axeln på den som har tid att vänta.


Kommentarer
Postat av: ansepanse

visst ser de tuffa ut :) och lille Isak kan konsten att rocka loss ser jag :)
underbara bilder som vanligt
bamsekramar vännen

2013-06-14 @ 11:22:15
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: