Metafor!

För ett tag sen så hade jag en trädgårdsfest.
Jag bjöd in alla mina grannar i området.
Nästan alla kunde komma så jag kände att det skulle bli en kanonkväll med
mycket grillning och glada skratt.
Det blev det också men helt plötsligt som kom en som jag inte räknat med skulle komma.
Kalle!
Han är rätt känd för att ta till lite för mycket och vara ganska otrevlig.
I början var han rätt så lugn och kom bara med någon enstaka otrevlig kommentar.
Jag var jättenervös att han skulle balla ur totalt och bli outhärdlig som han brukar bli.
Mina farhågor blev också besannade.
Han blev värre och värre ju längre tiden gick och jag visste inte vad jag skulle göra.
Först struntade ja i honom för jag tänkte direkt att han ska minsann inte få förstöra
min fest som jag längtat så efter att få ha.
Flera gånger sa jag till honom att lugna ner sig men han lyssnade inte alls.
Jag hade lust att bara skrika rätt ut och skälla ut honom för hans attityd gick inte
bara mig på nerverna utan jag märkte att det gjorde det på alla grannarna också.
Jag försökte lite smått att få honom att förstå att han borde gå härifrån men han
brydde sig förstås inte alls på det utan blev då bara ännu otrevligare.
Till slut kände jag att hela festen ballade ur för ingen hade liksom roligt längre.
Jag fick till slut be alla grannarna gå hem genom att säga att festen var slut.
Det kändes jättetrist att behöva avsluta festen men vad skulle jag göra.
Kalle var nämligen jättejobbig och han tog över hela festen genom att vara riktigt elak.
Alla gick hem ....
utom Kalle.
Kalle blev kvar med mig där i soffan på altanen.
Jag var så arg på honom så jag visste inte vad jag skulle göra.
Men jag satt där och pratade med honom en bra stund tills han lugnat ner sig.
Han gick hem och jag gick och la mig.
Säkert 5 timmar tidigare än vad jag hoppats på att jag skulle ha gjort.

Men vad skulle jag ha gjort?
Kände att jag inte hade något val.
Hur hade du gjort i mitt fall för jag vill ju gärna kunna ha en fest igen utan
att vara orolig för Kalle?
 
Du kan väl tänka på det en stund och titta på lite bilder som jag tagit sen sist.
Sen när du funderat på det så kan du väl skriva en kommentar vad du kommit fram till.
 
Växter!
 









 
 
 
 
 
 
 
Min vän Katarina och hennes collie Melly när vi var i en bokskog.
 
 
 








 



Min systerdotter Rebeckas gårdshund Wiccy.
 



 
 
 
 
Rebecka med sin systers hund, samojedvalpen Mica.
 
 
 
Sen givetvis några bilder på egen lilla vovve Shivas när han är bland alla maskrosorna här
ute på ängen.
 











 
Visst ser han glad ut över att få vara bland dem?
 


 
Shivas när han ser en liten söt flickvovve på ängen. 
 
 

Har du kommit på vad du skulle ha gjort i mitt ställe?
 
Jag ska berätta en sak.
Berättelse är inte sann.
Men den kunde ha varit det.
Jag har många gånger tänkt på att ha en sådan fest.
Fast givetvis då en fest utan Kalle.
För Kalle finns.
 
Men.....
 
.....den här berättelsen var en metafor.
 
Hur då?
Jo därför att Kalle = Smärta.
 
Kalle har en förmåga att faktiskt dyka upp lite överallt och inte bara på fester.
Han kan komma helt oväntat och plinga på dörren när jag tex diskar eller städar och
absolut inte har tid med honom.
Sen kan han till och med komma på jobbet och störa.
När han kommer då jag har som roligast med fotografering eller annat då ska du
veta att jag blir riktigt arg på honom.
Han kan verkligen få mig att bli trött och irriterad.
En riktig energitjuv är han den där Kalle. 
Man skulle nästan kunna tro att han är kär i mig och har bestämt sig för att
det är mig han ska ha och ingen annan. :))))))
Men vem vill ha någon som inte är snäll mot en?
Som nu tex, då måste han givetvis komma och knacka på dörren när jag sitter här och skriver.
Nu när jag inte alls har lust att honom här. Jag har ju inte bloggat på länge så nu kände jag
att jag ville sitta i lugn och ro och lägga in lite bilder.
Men inte, han måste vara precis inpå mig hela tiden och störa och inte fattar han att jag vill
att han ska gå trots att jag nonchalerar honom.
Det värsta är att han vet att han oftast får sin vilja igenom och han får hela min uppmärksamhet
trots att jag inte vill det.
 
Kanske ditt svar nu skulle bli lite annorlunda nu?


Kommentarer
Postat av: ansepanse

men vännen <3 den där "Kalle" är fruktansvärt elak och oförstående, fy fan vad jag också har varit arg på Kalle många gånger, varför han ska komma och förstöra, usch då, jag har en längre tid vaknat tidigare på morgnarna och inte kunnat ligga kvar i sängen på grund av Kalle och den här gångna natten var fruktansvärd :(
jag vet faktiskt inte vad vi ska göra åt den där jävla Kalle
bamsigaste kramarna till dig vännen och tack för alla vackra bilder du visar upp
<3 <3 <3

2013-05-20 @ 11:54:45
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: nej, mina vallmor har inte blommat ännu men det är knoppar på dem :)
idag känner jag mig väldigt trött, inte ens kaffet nu på förmiddagen har haft någon verkan
mm, jag hoppas att du med träningen kan komma att hantera din smärta, det hopps jag verkligen
bamsekranarna till dig vännen <3

2013-05-21 @ 11:28:40
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: ansepanse

Sv: jaså :) du hade i hastigheten tagit min tulpan för en vallmo :) inte ska man ta bort vackra blommor inte, se verkligen till att Lillen inte tar bort något, jag har varje år stora "dispyter" om blommor och buskar och annat i trädgården som J antingen tycker växer för stora, eller att man verkligen inte kan gå runt alla blommor som finns i gräsmattan, men det måste han göra :) så är det bara
nej, natten var inte så bra :( tyvärr och jag hade fruktansvärd värk den sista timmen i sängen, sedan gav jag upp, ingen idé att ligga kvar då inte
jo, både du och jag borde ta det lite lugnare men hur lätt är det nu
önskar dig en fin dag, här har det just regnat och det ser ut att komma mer, rätt kyligt är det också men jag ska ju iväg till ögonkliniken idag igen så....
bamsekramar fina vännen <3

2013-05-22 @ 10:54:47
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: