Puss!

Idag ville jag ta ett kort på Shivas och mig när vi pussas.

Jag riggade upp kameran och var helt inställd på att få ett kanonkort på oss två.
 
Han har blivit jättefin när jag fotat honom med en ljus bakgrund.
Som här med ett vitt lakan upphängt över en dörr.
 
 
 
Inte helt lätt att fota något vitt mot en vit bakgrund har jag förstått.
Det vita blir lätt i en grå nyans.
Men det gör inget att jag fick det det för då blir det en lite mjukare bild tycker jag.
Shivas syns på ett helt annat sätt då.
Hur vet jag det?
Jo, jag har fått några som blivit med helt vit bakgrund och visst, det är fint men bättre så här tycker jag.
Struntar i vad proffsfotografer säger. :)))))
 
 
Men som sagt, idag ville jag ju ha ett fota på Shivas och mig när vi pussas.
Han brukar alltid komma med sin våta kalla svarta nos på mig och så en liten puss och slick.
 
Men idag var han absolut inte på det humöret.

Jag sätter mig ner och förväntar mig en puss.
Men .......

      - Men matte, jag vill inte pussas på bild.





       - Snälla Shivas, bara en liten puss.
       - Nej, jag vill inte.
 
 
       - Men Shivas då. Vad är det som är fel?
       - Jag vill bara inte. Det är urfånigt att pussas så här. Det..... Det...... 
       ....... det är äckligt som Isak säger.
 
 
       - Åh, snälla snälla snälla.
       - Sluta nu matte annars ........
 
 
 
       Jag lockade med allt möjligt gott och putade med munnen i hopp om att i alla få en liten puss.
 
 
 
       - Okey då matte. Men den är jäkligt liten och så hoppas jag på att kameran klickar till på fel tid
        så det inte kommer med på bild.

       Mer puss än så här fick jag inte på bild.
 
 
 

Men sen, när jag plockat ner lakanet, kameran och stativet, ja då kom han fram som en galning och
ville pussas för fullt som vanligt.
 
Kanske jag skulle haft en tistel över oss?


Kommentarer
Postat av: wiper

Fantastiska bilder på dig och Shivas. Både du och hon är så fina. Åter igen så kunde jag inte köpa en systemkamera för det kom nya glasögon emellan. Förra gången var det nåt annat men nu skall jag börja spara en summa varje månad. Längtar efter att utveckla mig själv

Blir inspirerad av dig

kram

2015-01-21 @ 12:08:08
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: