Försökte ......

Den här veckan har jag slutat vid 11.00 men har ändå varit trött när jag kommit hem.
Inte mycket har jag gjort förutom de vardagliga sysslorna här hemma och så sovit.
Försökt i alla fall.
Men det är nog för att jag inte är van att stiga upp riktigt så tidigt varje dag som jag
är i obalans just nu.
 
Men det är bara att vänja sig för nu ska jag jobba förmiddag ett tag framöver.
Ska bli rätt skönt att slippa jobba kväll.
Kanske. :)
 
Min dotter Linda jobbar ju på samma ställe som mig fast i ett annat skift.
Nu ska hon också jobba förmiddag hela tiden.
Kanon, för då kan vi åka tillsammans både dit och hem.
Så som vi jobbat ett tag har inneburit att vi gått om varandra.
När jag jobbar är hon ledig och när jag är ledig så jobbar hon.
Knappt man kan träffas alls.
 
Det har varit en jobbig tid det här med olika tider för henne och Joakim när de har
Isak. I somras jobbade vi samma tid och samma skift och det var kanon för då
behövde hon aldrig krångla med barnomsorg och barnvakt.
 
Hopppas det fungerar med det nya de tänkt på jobbet så vi kan jobba så här.
Kommer att kännas mycket lugnare och Isak kommer att få rutiner i sin vardag.
 
Idag var jag inte alls lika trött som jag varit i veckan.
Ont i höften fick jag idag som jag inte fått på länge men jag tror det är för att det
är ganska kallt på jobbet.
Brukar få ont om lederna blir kalla för länge.
Men det bästa man kan gör när man har sådan värk det är att röra på sig.
Jag tog på mig massa varma kläder och så kameran över axeln och så ut.
Läste i en tidning att nu när vädret är så här grått och disigt så kan man fota
saker i naturen med bara fokus på en sak.
Perfekt väder för det så ingen sol skuggar eller belyser motivet.
 
Jag kollar och kollar efter något kul att fota.
Man ska zooma in så man ser sitt motiv klart och så det bakom suddigare och suddigare.
Liksom få ett djup.
Hm! Suddig bakgrund blev det allt men kanske lite för mycket.  :)))))
 
 
 
Tittade och tittade igen efter motiv.
Måste hitta något som det är många av.
Aha, dem kan fota.
"cigarrer" som växer i massor längs med hela ån.
 
Jag blev eld och lågor.
 
Då hör jag något.
Ett visslande.
Jaha, där kommer grannen med sin hund.
Shivas vill jag ha lös när fotar men nu gick inte det.
Den hunden är lite rädd för andra hundar.
Shivas är snäll och vill leka med alla men han kan bli lite för ivrig på det ibland.
Om du en hund är rädd så kanske det inte alls blir bra.
På med kopplet.
Jag fotar ändå tänkte jag men all koncentration försvann.
Tänk om jag hade kunnat gå omkring i lugn och ro och fota alla de här från olika håll och kanter.
 


 
Jag får göra det om lite senare tänkte jag och gick hemåt.
Det där sen har inte blivit än.
Snön fick för sig att börja falla från himlen och gör än.
Inte mycket men tillräckligt för att kamera kan bli blöt om jag går ut.
 
Men jag försökte i alla fall.
 
Nu har jag i alla fall något som jag vill fota och det känns skönt.
När det nu blir. :))))
 
 
Dagens tänkvärda!
 
 
Prioritera det viktiga först, det känns så mycket bättre att koppla av då.

Jag försöker göra det.
Göra det jag måste göra så jag i lugn och ro kan ägna mig åt mina intressen.
Men det har kanske inte gått sådär jättebra.
Jag gör allt möjligt i all möjlig ordning.
Eller snarare oordning.
Inte konstigt att jag aldrig kan koppla av.
Men om jag jobbar samma tider varje dag och inte som nu en tid en vecka och en annan
tid den andra veckan så kanske jag får lite mer rutin på det där med att "koppla av"
 
Jag hoppas det.


Kommentarer
Postat av: ansepanse

:) det är inte lätt att fota när man håller en hund i koppel, tänk dig när jag har två hundar i koppel och ändå försöker fota :) ibland går det, för det mesta inte
tråkigt att du ska få sådan värk, varför får du inte ha samma arbetstider jämt?
Sv: tack :) det gick riktigt bra
önskar dig en fin kväll
kramar vännen <3

2014-01-23 @ 19:14:31
URL: http://kinaguld.blogg.se
Postat av: Nick

Kanske du oxå behöver fasta rutiner...? Sån e jag iallafall... ;)

2014-01-24 @ 07:33:07
Postat av: mig sjäv till Nick

Ja, jag behöver rutiner. Gjorde schema ett tag och då funkade allt rätt bra. Ska börja med det igen. :)

2014-01-24 @ 13:29:51
Postat av: ansepanse

Sv: vad bra att du har fått ner ditt blodtryck, det är ju inte bra att gå omkring med för högt, då är du och jag ungefär lika tunna :)
jag fick rådet att hälla lite rapsolja över maten jag äter, även över morgongröten, fast det tror jag att jag låter bli :) jag brukar hälla lite linfröolja över lunch- och middagsmaten, fast egentligen trivs jag med min vikt, jag tycker jag är lagom :)
jag hade fel angående ögonen, sköterskan förklarade att blir gula fläcken förstörd mister man närseendet, alltså man kan inte se och läsa och sedan mister man även avståndsbedömningen, annars kan man faktiskt se, man blir inte blind, men hon sa också att nu väntar vi och ser, det kan ju gå tillbaka genom att kroppen läker skadan
hoppas att du också har en solig lördag :)
kramen vännen <3

2014-01-25 @ 11:05:20
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: