Inte som man vill!

Isak har varit här några timmar idag för Linda skulle till frissan.
 
Jag tänkte ta tillfället i akt och fota honom och blommorna.
Man ser på ett annat vis hur stora växterna är när man har något att jämföra med.
 
 
Isak var inte sådär intresserad av blommorna utan såg en myra på en av pionerna som han ville
titta lite närmare på istället.
 
Direkt när jag fotade så kände jag att något inte stämde men fattade inte vad.
 
Äh, det är väl bara ljuset som är lite konstigt tänkte jag och så gick vi ut på baksidan där ängen är.
Isak ville nämligen spela badminton.
 


















Helt plötsligt satte han sig ner och såg väldigt sur ut.





Sen reste han sig upp hastigt och gick mot ängen med raska steg.





Så kastade han racket och sa: - Vill inte spela mer.




 
 
Vet inte vad som hände. Kanske han ville vara lite sur som jag var.
Ja, jag blev det för jag fick inte till det med bilderna här nere heller.
Man kan bli sur över det när man har en liten söt pojk som ser så härlig ut där han springer och
försöker fånga bollen och inte får till det med kameran.
 
Vi gick in och bakade istället.
 
Isak tyckte nog degen var lite konstig för han var tvungen att lukta på den.
 


 
Han började kavla .....

 
 
...... och försökte få ner den i en bullform.
 
 
 
- Mormor, den är smutsig. Måste tvätta den.
 
Han var envis som synden om det så han fick en skål med vatten.
Isak tvättade och tvättade degklumpen. :))))
 
 

Kladdigt var det.
Men lika kladdigt var det när han vill smaka på visparna som hade smörfyllningen på sig.
Fast förstås mycket godare.
 
 
 
Men det blev några bullar som kom på plåten i alla fall.
 
 
 
De blev lite si och så i formen för de jäste något enormt idag till skillnad mot i måndag när jag bakade.
Men goda blev de.
Hur vet jag det?
Jo, för Isak åt "många" och visade hela handen för sin mamma när hon frågade hur många han ätit.
 
 
 
Men om man nu äter massa bullar sådär så måste man ju träna och det gjorde Isak.
 
 
 
Isak fick nog massor med energikickar av bullarna för han ville hitta på ännu mer saker.
 
Det gjorde vi.
Var i lekparken
Gick med Shivas
Lagade spagetti och köttfärssås
Ja, och så titta på den där "traktorn" på datorn som han alltid tjatar om när han är här.
 
När han gått hem så satte jag mig vid datorn och kollade på bilderna.
Gryniga som bara den.
Då såg jag helt plötsligt att ISO var satt på 800.
Ja, just det. Jag var ju ute och testade kameran lite igår kväll i mörkret.
Försöka öka ljuset utan att blixtra.
Visst, det är bra att man kan ändra så men det är ju också bra om man ställer tillbaka som det
ska vara igen.
 
Ingen idé att jag tänker att jag ska tänka på det till nästa gång för jag kommer ändå inte att
tänka på att titta efter.
Eller?
Jodå, någon gång kommer jag att lära mig av mina misstag.  :))))
 
På tal om mörker.
I måndags kväll när vi satt ute på altanen så kom en bålgeting flygandes.
Klart jag ville fota den.
Vet du vad den gör då när den satt sig i en fingerborgsblomma?
 
Jo, hugger tag i en humla som var där.
 



 
 
Den här gången betedde sig kameran precis så som jag ville.
Blixten var nämligen inte satt "av" som den brukar vara tacka och lov.
 
Jag får nog göra en stor lapp och sätta på kameran om att tänka på inställningar innan jag fotar.
Måste lära mig att inte göra massa misstag.
Vi ska nämligen åka till Dalarna en vecka på semestern och då vill jag absolut inte komma hem med
massa misslyckade kort.
 
Fast du, mestadels är jag faktiskt nöjd med mina kort.
Det måste man ju vara för annars är det ju ingen mening med att fota hela tiden.
Eller hur?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: