Vårdagjämning!

Idag såg jag en vitsippa för första gången det här året.
 
 
 
Shivas ville absolut inte att jag skulle fota så han sprang omkring och pockade på min uppmärksamhet
hela tiden.
Men en bild på den enda utslagna vitsippan i skogen fick jag i alla fall.
 
En humla såg jag också idag men även den tyckte Shivas inte skulle få vara med på bild.
 
 
 
Men den här, den kunde han inte få mig att låta bli att fota så den syns ordentligt.
Min filt.
Eller snarare Sarah och Mattias lilla plutts filt.
Jag riktigt längtar tills den kommer så jag kan lämna över den.
Men det är ett par månader kvar tills dess.
 
Filten blev klar idag och det tyckte jag var perfekt för det är ju vårdagsjämning idag.
En dag då jag såg både blåsippor, gulsippor (smörblommor) och så vitsippor (vitsippa) i skogen.
Den förknippar jag nämligen med det.
Har ju virkat filten i de färgerna.
 
 
 
Jag har sett så många olika mormorsrutor på nätet så nu kan jag inte välja vilken jag ska virka.
Tror det blir en filt som ett lapptäcke med massa olika rutor och färger.
Då behöver jag inte välja utan bara sätta igång och virka de jag tycker om och sen sy ihop dem.
Bra va? :)))))
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: ansepanse

vilken vacker filt :) jättefin
och vitsippor, redan!! vad använde du för objektiv när du tog bilden på vitsippan och bilden på humlan
ha en fin helg vännen
här är det liksom lite halvsol och just nu + 9,4
kramen <3

2014-03-22 @ 11:44:23
URL: http://kinaguld.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: