Cirkus!

Idag skulle Isak få gå på cirkus för första gången.
 
Han var ju utanför en häromdagen och såg elefanter som gick där.
Ja, och så hästar.
 
Nu skulle han inte på den cirkusen utan en lite mindre nära hans dagis.
Direkt när han fick se tältet så började han prata om hästar och elefanter.
 
 
 
Men elefanter skulle inte vara där men givetvis hästar.
Det är väl alltid hästar på en cirkus?
 
Isak satte sig och väntade förväntasfullt på att få se hästarna.
 
 
 
Inga hästar kom ut men en clown och ett bi.  :))))
 
 
 
Inte nog med att jag bara tog med den lilla kompaktkamera utan lille Isak lyckades få ett finger på linsen.
Tyckte väl det såg lite suddigt ut på displayen men jag trodde förstås att det var jag som såg suddig.
Brukar ju göra det ibland.
 
Vet inte om Isak tyckte det var så kul med clowner och bi för han sa:
- Snart kommer hästarna.
 
Men nästa nummer var heller inga hästar.
Isället kom en jätteduktig ung kille in som stod på en massa stolar.
 
 
 
Ja, till och med på en stol som stod på flaskor.
 
 
 
Så kom då äntligen hästarn.
 
 
 
Små hästar som gick runt några varv och sen sa det att det var paus i en kvart och la till:
- Den som vill rida får göra det för 20:-
 
Tack och lov så frågade inte Isak om att få göra det för vi hade inga lösa pengar med oss.
 
När hästarna gick ut så sa Isak:
- Ska vi gå hem?
 
 
 
Det var här jag fick för mig att kolla kameran.
 
Precis när jag skulle säga Nej, så blev Isak nyfiken.
- Vad är det?
 
Kanske han trodde det var en stor trumma?  :))))
 
 
 
Men det var det inte.
Det var en kille som var väldigt duktig .......
 
 
 
 
 
Lite annat var efter det här men då tittade inte Isak utan ville dricka sin dricka.
Ja, och så ge mig med lite.
Han bara hällde i mig.
Trodde han.
Det var bara det att det rann över hela mig. 
Men så är det när man är på cirkus.
Då ska man bli klibbig. 
Eller?
 
Men när den här tjejen kom in då tittade Isak till igen.
 
 
 
Jag tror det var för att hon såg så naturligt glad ut som tittade.
 
 
 
Eller var det på alla rockringarna?
Hon gav sig fanken på att få riktiga snurr på allihopa runt midjan.
Det var inte lätt.
 
 
 
Men efter ett par försök så fick hon snurr på alla på rätt plats.
 
 
 
Undrans om det finns så små rockringar så de passar så Isak med kan rocka lite?
 
Inga mer hästar kom och absolut inga elefanter.
 
Nästa gång Isak ska gå på cirkus så får vi nog kolla så att det är lite djur också.
Jag trodde en liten barncirkus skulle vara mer för Isak än en stor cirkus.
Tänk vad fel man kan ha.
För lite mer djur är det väl på stora cirkusar?
Eller?
 
Men det kanske bara är jag som förknippar cirkus med djur.
Ja, och så akrobatik förstås.
Sen clowner med.
Dem får man ju inte glömma.
 
 
 
Jag tycker dem är rätt så roliga men Isak var nog bara lite rädd för dem.
Men han är ju bara 2 år så han kommer nog att tycka om dem han också en vacker dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: