Rastlös!

Nu har jag fått vara hemma från jobbet igen.
Nja, det är faktiskt nästan 3 månader sen så jag ska inte klaga.
Men det är så tråkigt att vara hemma med värk för det går ju inte att göra någonting.
Jag blir rastlös. Shivas blir rastlös.
Humöret med blir rastlös så den måste bara göra någonting nu.
Det är bara det att den tar den energin den har till att vara irriterad. :))))
 

Fast lite gör jag mellan varven.
Fotar en fästing till exempel.
Visst är dem äckliga?
 
 
 
Varför har den vitt på sig kanske du undrar?
Jo, jag la den i en burk som närmast till hands efter att jag hittat den.
I den burken hade det tydligen varit lite socker.

Förstår inte hur ett djur kan se ut på det här viset.
En stor rund kropp och så den där svarta runda fläcken som tydligen ska vara huvudet.
Ja, och så några sprattlande ben.
Usch, bara tanken på att den är full av Shivas blod får mig att må illa.
Sen ska du veta en sak.
Om du vill alltså.
När man fotar och ser den i displayen och ställer in fokus manuellt på den så blir bilden
ännu större. Man får liksom fästingen så nära ögat så man backar från kameran i ren reflex.
Hua!
 
Jag förstorar bilden lite för jag fick se en sak när jag fotade den.
En konstig sak på ena sidan av kroppen som liknar en navel.
Eller som en sådan där proppöppning som är i luftmadrasser.
 
 
 
Kan det vara ett lufthål?
Som en gäl. Ja, du vet som fiskar har. Gälar.
Skulle inte förvåna mig.
Det är därför de kan sitta inborrad med huvudet i en kropp och bara suga och suga av ens blod.
 
Men varför släpper den i så fall om man badar i mer än i en halvtimme?
En läkare sa till mig att lägga mig i ett bad i minst en halvtimme för de andas var tjugonde minut.
Om den var under vatten då så skulle den inte kunna suga sig fast igen.
Jag hade liksom ett 60-tal på benet för ett antal år sedan så jag ringde lasarettet för att höra vad
jag skulle göra.
Det var då jag fick det svaret.
 
Jag tror att om det nu är ett luft/andningshål så drunknar den helt enkelt om den är under vatten
för länge.
Eller vad tror du?
 
Tur man kan vända på den.
När man gör det så kan man liksom tänka att det är en liten sockersöt sak som ligger där.
 
 
 
Usch, nu går vi till något trevligare istället.
Som till en av mina pionknoppar.
Idag satt jag och rensade bland mina bilder och den här bilden var jag på väg att kasta.
 
 
 
När man tar närbilder så ska man ha en suddig och ren bakgrund.
Här har den blivit suddig men så ser man också strecken från tegelstenarna på väggen.
Inte alls snyggt så jag högerklickade med musen men ......
.... men så stoppade jag helt plötsligt.
Jag fick se något.
Droppen!
Ser du samma som mig?
I droppen så speglar sig tegelväggen.
Helt plötsligt så blev bilden riktigt bra.
Tycker jag.  :))))
 
Nästan lika bra som den här pionknoppen med en vattendroppe.
 
 
 
Nu ljuger jag, den här bilden är inte alls bra.
Den är nästan lika vidrig som fästingbilden.
Droppen är nämligen ingen vattendroppe utan snigelslem.
Fast det hade jag ju inte behövt berätta.  :))))
 
 
Jag tittade vidare bland mina bilder.
Den här tog jag i helgen.
 



 
 
Vet du vad som slog mig när jag såg de här bilderna?
Jo, jag tänkte på en kommentar jag fått på facebook när jag la ut bilderna där.
"Hatten av"
Ja, det stämmer ganska bra.
Det är nämligen alltid så att när vallmon blommar så börjar det storma här.
Samma sak varje år.
Alltså hatten av för annars blåser den ju ändå av. :))))
 
Det blåser så mycket nu så till och med flicksländorna får hålla hårt i grässtråna
för att inte blåsa bort.
 
 
 
Men i lördags blåste det inte.
Inte en enda sekundmeter när jag var ute och gick och såg dem här som också
ha lite samkväm.
 
 
 
 
 
Fullt av hjärtformade blå flicksländor finns det bland buskarna längs med vägen runt kolonilotterna.
En och annan röd men de vill inte bli fångade på bild.
 
Maskrosfrön finns det också full av.
Här är en som kanske var på samma cirkus som oss igår.
Man skulle kunna tro det eftersom den tränar lite på att bli akrobat.
Eller rättare sagt en lindansare.  :))))
 
 
 
Kanske ska man inte slänga några bilder?
Vem vet vad de helt plötsligt får för betydelse någon annan gång man rastlös.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: