Shivas!

Oj, nu har jag inte bloggat på väldigt länge.
 
Men så blir det när man känner att man inte behöver dela precis allt man gör med andra.
Har tröttnat lite på att alla vet allt om alla genom media.
Facebook, twitter, bloggar mm mm mm

Jag kommer att dra ner på massa sådant.
Men bilder vill jag förstås visa.
Som på Shivas.
Han blir så fin på bild tycker jag.
Särskilt när man är på fina platser också.
Som häromdagen.
Då vi hittad en gammal fin och mysig alé där han sprang fram och tillbaka flera gånger.
Precis som att säga: - Fota mig matte. Fota mig.  :))))
 





 
 
 


 



 
Anton bry sig inte så mycket om kameran för han tycker han själv är roligare just nu.



Fast då och då tittar han förstås in i kameran.



Shivas, ja han vaktar honom och kollar så allt går rätt till.
 
 
I helgen var det inget roligt väder alls.
Regnade och regnade.
Så typiskt när jag skulle iväg med några i en facebook-grupp som jag är med i och fota i mörker.
En mörkerutflykt.
Den blev inställd så istället så hade jag en egen liten mörkerfotografering inomhus istället.
I mitt badrum.
Släckte lampan och stod där med kameran och stativet.
Inte hela tiden.
Ibland lös det upp lite och då fotade jag för fullt.
 





 



Men jag fick inte hålla på sådär jättelänge för Lillen tyckte det luktade alldeles för mycket.
Jag kände inget för jag var helt inne i att fota.
Men till slut märkte jag att han hade rätt.
Ja, för du kanske vet hur tomtebloss luktar.
 
Istället pysslade jag lite med gips.
Det är ju jul snart och då vill man ju ha massor med ljuslyktor lite överallt.
 
 
 
De är inte helt färdiga än men nästan.
Det kan jag nog säga redan nu att de kommer jag nog att blogga om.
Men inte förrän de är helt färdiga.
Tror de blir riktigt fina nu när jag putsat och filat på dem och så limmat dit sand på dem.  :))))
 
 
Bilder har jag jobbat med också.
Sitter och lär mig hur man redigerar på ett bra sätt.
Inte lätt men det går framåt.
 
Spm den här bilden på Erica.
Inte mycket som har redigerats utan snarare retuscherats.  :)))
Men bara lite för att jag ska lära mig hur man gör.
Hon är ju så otroligt vacker så man behöver igentligen bara fota henne så allt redan klart.
Som en sagolik ängel.
 



Jag har fått en enorm kärlek för svartvita kort helt plötsligt.

En del gamla bilder har jag ändrat om till svartvitt och de har fått nytt liv på något sätt.
Som den här på Sanna.
Jag glömmer aldrig den kvällen jag tog den här bilden.
Hon var så lycklig där hon fick gå upp på en liten scen och få sjunga.
 



Den här bilden på Linda och Isak tycker jag blev riktigt bra i svartvitt.
En tidlös bild.
Kärlek

 
 
Några har blivit lite dramatiska bara för att de är svartvita helt plötslig.
Som Långe Erik på Öland.
 
 
 
Men nu gör jag inte om alla bilder jag hittar i mitt arkiv till svartvitt.
Nejdå, en del bara tittar jag på och tycker att de helt plötsligt är bra och är glad att jag inte slängt dem.
 
 
 
Jösses, nu skulle jag kunna lägga ut hur mycket bilder som helst känns det som.
Men jag stannar här.
Stannar med en bild som jag tog i Dalarna i sommar.
Känner att jag liksom inte vill ha vinter riktigt än.
Helst inte alls.
Jo, snö men inte kallt.
 
 

Många tycker det är kul med snö men jag åker hellre Vasaloppet på sommaren i värmen.
 



Nu får vi se när jag bloggar nästa gång.
Kanske redan imorgon eller så tar det några veckor igen innan det blir av.
Vem vet?
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: