Konstverk!

Igår var det perfekt väder för lek och bus i skogen.
Solen lyste och nu när löven har ändrat lite färg och det blivit glesar av lövfällning så blir ljuset
så mysigt inne skogen.
 
 


Många träd blev nersågade för några och sen och på stubbarna nu har det börjat växa svamp
Helt plötsligt när jag tittade på dem så fick jag tanken om att de var som skogens små konstverk.

Här kommer lite bilder på några av stubbarna.
 2 röksvampar växer på den här lilla stubben.





På den här växer inga svampar i och för sig men den var rätt läcker ändå.
Nja, en liten liten röksvamp växer nere till höger om den. :)





På den här är det massor med svampar på varandra.



 
Likadana svampar på den här med.
 




På den här stubben också fast sen är det några gula med.





Den här har några grå oansenliga svampar.



 
 
Inga svampar på den här men den blev som ett litet konstverk ändå med sina spretiga kvistar och
gamla löv som var på den.



 
 
Här är det en gren som skapar konstverket.
 
 
 
Nu var det inte bara stubbar som bildade konstverk utan nästan allt jag såg i skogen blev det.
 
Några löv blev helt plötsligt jättefina där de låg.
 
 
 
En pytteliten svamp bland mossan är kanske inget konstverk men jag såg den .......





....... när jag gick där och letade efter Shivas som lekte kurragömma.
 




Sen fick jag se en hög med stenar.
På bild blev de kanske inte så fina men i verkligheten så var de jättefina där de låg med mossa i
olika gröna nyanser.
 
 
 
Givetvis var det tvungen att komma en hund som inte tycker om andra hanhundar så jag fick koppla
Shivas en stund under tiden de var där och min känsla för konstverk försvann.
 
Idag har inte solen varit framme så den där mysiga stämningen fanns inte i skogen.
Men imorgon ska det bli sol så då hoppas jag att jag kan fortsätta att utforska stubbar och stenar.
 
 
Kanske jag till och med ska ta med en liten korg för det fanns lite trattkantareller där också.
 
 
 
Men jag tror de får sitta kvar så djuren som är i skogen får ha dem till mat istället.
 
 
På tal om konstverk.
Hemma i köksfönstret har jag små små, ja pyttesmå konstverk.
Livets träd.
Små små, 2 mm små plantor.
De kommer på ett blad och sitter där tills de får rötter och då trillar de av och blir nya träd.

 

Börjar man titta sig omkring så kan precis allt bli till ett konstverk.
 
Som de här orkideérna.
 






Vad är det för något konstverk med dem?
Jo, jag skulle köpa en i dag eftersom de sålde dem jättebilligt på blomsterlandet men då kom den där
konstiga känslan över mig som brukar komma.
Beslutsångesten.
Vilken vill jag ha?
Kunde förstås inte välja mellan 2 så jag köpte båda.
 
Det blev ett konstverk sen att försöka möblera om i fönstret så de skulle få plats.  :) :) :)
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: