Blommor!

Idag blir det blommor här på bloggen.
 
Ja, för det blommar fortfarande ganska mycket.
 
Fast först det här.

 
 
Vad var nu det?
Jo, en purjolök.
För några veckor sedan så hade jag en hel och stor purjolök och då sa min dotter Linda att hon
hört att man kunde behålla roten och sätta den i ett glas med vatten så blir det en ny.
Jag trodde absolut inte på det men jag var ju tvungen att prova.
 
Nu har det kommit en ny liten purjolök på den.
Eller snarare 2 stycken.

 
Man ska ju i återvinna så mycket man kan och allt man äter ska vara ekologiskt.

Nu får de här bli lite större sen ska jag prova om de är lika goda som den första.
Kanske man rent av kan sätta roten på de här nya små plantorna med sen och få en till omgång.
Ja, vem vet. 
 
Blommar gör det inne också.
Passionsblomman Lillen fick av mig i våras blommar fortfarande då och då med en blomma.
 
 
 
Men som sagt, ute blommar det för fullt.
 








 
 
 
 
Den här blommar med fast den är en liten "sömntuta"
 
 
 
Jag har en växt som jag haft i många år och den blommar alltid med 3 vita stänglar den här årstiden.
Idag kom det 3 amiraler och gottade sig i den.
 




 
Fjärilarna blev lite suddiga men jag är glad ändå.
Glad att jag lyckades fånga dem på bild för det blåste ganska så mycket ute idag.
Stänglarna vajade hit och dit hela tiden.
Men jag klickade och klickade.
 






 
 
 
Vad tycker Shivas om att jag fotar blommar och inte honom?
Han tycker inte alls om det.
 
Shivas: - Matte, du kan fota mig med för jag smälter ihop med blommorna jättebra.
 
 
 
Visst är han för go min lille Shivas? 
 
I morgon ska min svärson ha kalas för att fira att han fyllt 25 år.
Massor med människor kommer.
Hua, hoppas jag klarar av det.
Kul ska det bli men jag vet hur jag blir efter att ha varit där det är mycket stim och stoj.
Men det ska nog gå bra.
Varför skulle det inte det?


Kommentarer
Postat av: wiper

Din dotter hade verkligen rätt, hade inte en aning om detta, kul

Vilka fantastiska bilder och även inramningen. För att inte nämna den obetalbara bilden på Shivas med tungan och blomman ;)

Grattis till svärsonen som fyllde år. Jag har också svårt för ljud numera sen jag blev utbränd och nackskadad. Hoppas allt är väl

Ha en skön torsdag
kramar

2014-10-02 @ 08:29:50
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: