Fullt fotande!

Ja, jag fotar och fotar och fotar och fotar.
 
Men vad?
Ingen aning. Fotar bara hej vilt.
 
Svampar till exempel.
 
 
 



 
 
Ja, och så hamnar ju förstås Shivas med på bild när jag fotar för han vill ju alltid kolla nära han också.
 
 
 
Daggvåta rosor fotor jag också lite då och då.

 
 
 
Isak fotar jag också.

 
 
Givetvis massor med bilder på Shivas.
 



 
 
Ja till och med när han inte vill.
Även då han skäms över att behöva se ut som en modell då jag vill ha hans tass på stammen.
Ja till och med det fotar jag. När han skäms efteråt.
Men han såg sååååå söt ut.
 
 
 
Vet du, när jag skulle fota honom igen när han sitter så fint med tungan ute så jävlades han med mig.
- Glöm det matte, nu är det färdigfotat idag. I alla fall på mig. Någon måtta får det vara.
 
 
 
 
Jag fotar helt galna kort där Isak ser rolig ut i morfars glasögon och napp.

 
 
Ja, och när han och hans pappa sitter vid det pyttelilla bordet och äter när vi sitter vid det stora.
 



Ja, och så en heltokig bild när 3 män hänger över badkarskanten.

 
 
Idag har jag fotat massor.
Trodde jag fått ordning på kameran som varit helt ur balans ett tag.
Tog till och med min gamla igen att fota med eftersom jag trodde min nya var helt trasig.
 
Men jag kom på ett fel som kanske orsake att korten blev helt konstiga lite då och då.
Lyckades nämligen ta kort igår som det blev riktigt bra skäpa på.
 
 
 
Så idag tog jag Sarah, Mattias och Anton med mig ut i skogen.
Till den där stubben.
Men, trots att jag tog massa bilder så blev faktiskt inte många bra.
Nu hade det absolut inte med kameran att göra.
Jo, visst hade det med kameran att göra men mest med den som var bakom kameran.
 
Men tack och lov blev inte alla dåliga.
 
 
Men det där med att mäta ljuset har jag inte kläm på.
Det måste jag lära mig.
Tror faktiskt det är det svåraste av allt när det gäller fotografering.
 
Men jag kommer att lära mig det.
Perfekt årstid för det nu när man kan få ljusets olika styrkor från morgon till kväll.
Från morgonsol till kvällssol.
 
Imorgon blir det träning på skymningsljus för det tycker jag är allra finast.
Förutom skenet från en lite dimmig morgon och solen försöker tränga sig igenom.
Men det kan jag inte träna på den här veckan utan det får jag göra nästa vecka.
 
Ve den som ger sig.  :)))))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: