Ljussken!

I torsdags så var jag ute med mina barnbarn för att testa fota dem i kvällsljus.
 
Vi var lite för tidiga och solen sken inte så som jag ville.
Men barnen brydde sig inte om det för de hade det roligt ändå på höbalarna som var där.
 










De stod och funderade lite över om det fanns något annat att göra än att bara sitta på dem.


 
 Det fanns det.



 Isak stod och funderade över om han kunde hoppa från den ena till den andra.



 Han vågade inte själv men med sin mammas hjälp så kunde han.






 

 Där sprang de och hoppade fram och tillbaka en bra stund.
 Men till slut så ville de vila lite.
 
 Erika satte sig på en filt och läste lite.
 
 
 
 
 
 Sanna hon satte sig en stund hon också och lekte lite med sin docka.
 

 Isak ville inte sitta ner så han ställde sig och tjurade lite för han ville hellre springa runt och leka.
 
 
 Tänk om alla hade velat ställa sig vid det här trädet där solen lyste så fint mellan grenarna.
 
 
 Vi samlade ihop oss för att åka hem för barnen började tröttna på att bli fotade hela tiden.  :)
 
 
 Helt plötsligt började Erica dansa runt med sin filt.
 Det såg så härligt ut så jag slängde upp kameran i ren hast för att fota det.
 






 
 
 Åh vad jag ångrar mig nu efteråt att jag inte var mer uppmärksam på att ställa in skärpan på kameran.
 Men allt blev ju helt plötsligt så spontant.
 
 Nu blev många bilder suddiga men om nu barnen kan leka så kan ju jag leka med de bilder jag har.
 Liksom få den till att se lite sagolik ut.
 Givetvis i svartvitt för det har jag ju som sagt börjat tycka om.
 
 
 I natt sov Isak hos mig.
 Han vaknade jättetidigt i morse. Kvart över 5.
 Vi kunde inte somna om så vi gick ut och satte oss på altanen.
 Lyssnade på en tupp som gol och pratade lite.
 Solen var inte uppe än men när den kom så gick jag ut på ängen med Shivas och kameran för att se
 om det fanns några spindelnät.
 
 Men solljuset sken så vackert så jag fotade Shivas i det i stället.
 
 
 
 
 
Givetvis fick jag tanken på att fota Isak där på ängen i det solskenet. Men det ville han inte.
Han hade inte tid.
Jag har en lång gren som jag ska ha som gardinstång.
Men först måste den fixas till lite och vi hade bestämt kvällen innan att Isak skulle få hjälpa till med det.
Det hade han inte glömt så det började han med nästan direkt.
Bli fotad? Inte Isak inte. Inte när det finns roligare saker att göra. 
 
Men det gjorde inget för solljuset var lika fint där på altanen och han var väldigt söt där han höll på.
 



 
 















 
 
Igår kväll var vi i skogen och sågade några grenar.
Grenar med klykor som jag ska ha som gardinfästen.
De ska också fixas till lite.
Barkas av, putsas och så borra hål i dem så man kan fästa dem på väggen.
Isak får komma hit snart igen så han kan hjälpa till med.
 
Isak: - Visst mormor, visst måste jag göra det?
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: