Jul igen!

Jaha, då stundar den där julen igen.
Hade inte tänkt att pynta sådär mycket inför advent som jag brukar göra.
Men det blev som vanligt.
Rött rött rött och så massa ljus.

Julen blir hos mig i år så då kände jag att jag ville pynta så det är riktigt juligt och fint.
Flickorna och barnbarnen är ju vana vid det så det är lika bra att hålla den traditionen vid liv.

I veckan så sov Isak över här hos mig.
Vi gick och fikade på ett konditori här i byn som har pyntat jättemycket.
Nu ser man inte det på den här bilden.
Typiskt mig att inte fota det. Men det blir så när man bara har en liten pojk i tankarna som man vill fota.


Isak: - Tror du det är saker i paketen mormor?


Tomten tyckte Isak såg lite mysko ut.
Plastig på något sätt.

Nu är inte Isak glad för att jag fotar honom men när han fick se att de hade ett lekrum så sa han:
- Mormor, du kan följa med mig in dit så kan du fota mig där.
Men det var inte lätt för det var som du ser full rulle på honom hela tiden.

 
I helgen ska vi åka iväg på en liten längre resa till en annorlunda julmarknad.
Barnbarnen är jättespända på det och har många funderingar på vad som kan dölja sig lite här och där.

Kul och komma iväg med familjen och göra något roligt för just nu går jag bara hemma och gör ingenting.
Är långtidssjukriven och ska bara vila och försöka att vara i så bra form som det bara går.
Trist att bara gå hemma och ibland känner jag att jag bryter den för att jobba fram till operationen men
när jag gör något så värken kommer så ändrar jag mina tankar direkt.
Vet ju att det inte funkar att gå med en enorm värk varje dag som jag får då.

Men nu ska jag inte tänka på värk och annat.
Bara tänka på julen och försöka göra det bästa av den.
För jul, det blir det.
Det blir det varje år.


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: