Tykarpsgrottan!

Idag har vi varit på en lite annorlunda julmarknad.
Mina barnbarn Erica, Sanna, Isak och Filip var med också.
Ja, och så deras föräldrar med förstås.
Barnen blev eld och lågor direkt när de kom ner i grottan.
Massa små gångar som lös upp av ljusslingor och levande ljus.
När de satt där och tittade ner i en av hålorna så fick de se något rött långt där inne.


Vi kröp lite närmare för att se vad det kunde vara.
Aha, en tomte.

 
Barnen ville förstås direkt till honom så de kunde ge honom sin önskelista.



 

Erica brydde sig inte så mycket om tomten utan trollet som bodde i grottan var roligare att prata med.

 
Det var marknadsstånd lite här och där i grotthålen.






Här står nästan hela familjen på rad för att köpa lite senap.

 
I alla grotthål var det förstås inte marknadsstånd för då hade det blivit lite krångligt att komma fram.
Tror man kan gå och titta in i dem men vi gjorde inte det idag.
Vi får ta det någon gång när det inte är marknad.





 
 
Efter många rundor fram och tillbaka där nere så var det till slut dags att bege sig uppåt igen.
 
Köpte jag något?
Ja, en liten plastsak i en påse.
Ett ljus för livet.
Jag kan berätta mer om det i ett annat inlägg för nu har jag gjort iordning den där lilla saken och lagt i en burk.
Ja, man ska göra det så det blir ett ljus.
Ett ljus som man kan ha hela livet.
För tillfället får det ljuset nu vara som ett Jul-ljus.

 
Nu tänker jag ursäkta mig igen.
- Ursäkta för suddiga bilder men det blir så när jag ska fota där det är mörkt och jag inte vill blixtra.
Dålig ursäkt va?


Kommentarer
Postat av: wiper

Det ser ju helt fantastiskt ut och spännande. Jag skulle däremot inte tordas ner där för jag har klaustrofobi efter händelser när jag var sommarbarn. Häftig med burken och ljuset

God Jul önskar jag dig och din familj
kramar

2015-12-23 @ 18:43:37
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: