Efterskott och MASSA bilder!

Ja, då har det varit julafton, Nyårsafton och allt möjligt sen jag skrev sist.
Julafton firade vi hos min dotter Linda.
 
Det här är Antons första jul och han skulle vara med en stund innan han skulle vidare till
sin farmor och farfar och fira julkvällen där.
Lotties passade på att hålla honom lite precis som vi andra också gjorde.
Han var så söt i fluga och allt.
 
 
 
Lite glögg måste man förstås ha julafton.
 
 
 
Svärsönerna satt tillsammans och väntade på sin glögg.
 
 
 

Erica, Sanna och så min småtittar lite på TV.
 
 
 
Ja, precis som fåglarna gör i TVn på paketen som ligger under granen.
 
 
 
När Kalle Anka var slut och vi hade ätit julmat så var det snart dags för Sarah, Mattias och lille Anton
att ge sig iväg.
 
Men Sarah skulle först........
 
 
 
..... dela ut julklappar från dem till oss.
 
 
 
 
Nu är det ju så långt efter så här kommer bara ett litet urval av bilderna jag tog under dagen.






















Danne och Lotties sitter nog och funderar över samma sak tror jag.




Ja, det gjorde dem för helst plötsligt så vände sig båda om och gav varandra en julpuss.

 
 
 Min julgran.
 




Nyår!




 
 
Så lite bilder jag tagit i januari så jag kommer ikapp med bloggandet här så jag kan lägga in
nya bilder och blogga nästan varje som jag faktiskt tänkt göra. :)))))

Min vänninas son hund Shayla.




Shivas, ja han har jag förstås fotat också.
 
 
 
En vinterdag utan snö ute på Rävskär
 










Det har varit en storm och då föll ett träd i lekparken och i det klättrade mina barnbarn.
Självklart fotade jag det för de hade sina mössor på sig som jag precis hade stickat åt dem.
 
 
 





 



Lite snö kom det häromdagen och det har jag förevigat på bild för det är ju inte säkert det kommer
mer i år.
 










 
 
 
 





 






 
Fotodag jag hade med min vän i söndags då jag var med henne för att fota fåglar.
Hennes största intresse och hon är duktig på att fota alla möjliga fåglar.
Inte mitt intresse för jag har inte tålamod till det.
Men jag fotade hej vilt för det. :))))











 
Den här var det vi skulle få kort på men den ville inte hålla sig på så nära avstånd så man
kunde få den på bild så man verkligen ser hur den ser ut.
Häger!
Men du ser den va, där inne bland träden. :)))
 
 




När man nu är vid vattnet och inte kan det där med att fota fåglar så kan man ju fota annat som finns
där runtomkring.
 






 
 
 Den här bilden tog Marie på mig när jag stod och fotade.





Den här tog jag på henne när hon stod och fotade.
 
 
 
 

Det här inlägget avslutar jag med en bild som blev helt kass men som jag ändå sparade i min fotomapp.
Varför?
Jo, för jag tycker den blev rätt bra ändå.
Som en målning på något vis.
Nu är det säkert svårt att se det på en sådan här liten bild men som stor bild hemma här på min dator
är den faktist väldigt läcker.

 
Har du tröttnat på att titta på massa bilder nu?
I så fall kanske det är skönt om jag inte bloggar på ett tag igen. :))))))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: