I en liten svamps värld! (4)

Det här blir nog sista inlägget med bilder i en liten svamps värld.
Jättekul att fota pyttesmå svampar men det finns alldeles för många fästingar där svamparna är.
Både jag och Shivas blir fulla av dem.
Inte kul alls.
Sen vill inte min nacke vara med på det här.
Den hade blivit lite bättre efter några dagar som jag varit hemma från jobbet men igår så sa nacken stopp igen.
Måste tänka på att sluta fota i tid så inte värken blir intensiv men det är lätt man glömmer bort den när man är inne i fotandet. Man märker inget förrän man reser sig upp.
Till slut blir det för mycket.
Nu får jag ta det lugnt i alla fall i 2 veckor med fotandet.
1 veckas fotande och så några veckor som jag får lägga kameran på hyllan.
Ungefär som med mitt arbete.
Jobba si sådär i 2 - 3 veckor så får jag vara hemma sen i någon vecka.
Tur vi har många vikarier på jobbet.
De blir nog jätteglada över att jag är hemma så de får jobba. "fniss"

Här kommer bilder från helgens fotograferande av småsvampar.
Den här är som ett litet hjärta.


Det här tror jag är en porslinsskivling och på den sitter en liten hoppstjärt, 1 - 2 mm stor.


Det här är en liten lövfluga. Ungefär 2 mm den med.


Den här hade jag med i förra inlägget men då var den bara som en skugga i bakgrunden.


Ingen speciellt fin liten svamp men jag tycker om färgerna runtomkring. Höstfärger.

Mina bästa bilder jag tagit den här helgen är de här 2 nedan.
Den här bara för att den står där i lummig grönska både över och under.

Sen den här eftersom jag tycker det ser ut som om den är klädd i vinterskrud. (pälsmössa)
 
Får se vad det blir för naturbilder om en 14 dagar eller så.
Om jag nu kan hålla mig borta från kameran vill säga.
Vad tror du?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: