Pojkar på besök!

Idag har jag passat mina 2 små pojkar.
Vädret var soligt och fint så vi var ute förstås.
Man vill ju passa på så länge man bara kan för helt plötsligt så är den kalla blåsiga hösten här.
 
Shivas brukar leta efter godis och leksaker på ängen men idag hittade han Filip istället.
 
Isak ville också ligga på en filt på gräset för att vila lite från alla hajarna som jagat oss.
 
De tittade på alla prickarna som var på filten.
 
De busade och skrattade.
 
Lite kel och gos fanns med mitt i leken.
 
Helt plötsligt försvann Isak från filten.
 
Filip undrade vart han tog vägen.
 
Hahahahaha, här är jag Filip sa Isak med ett leende.
 
Isak:  - Jag sprang iväg en runda bara så mormor kunde fota bara dig där du ligger på filten.
Du vet Filip, jag är trött på mormors fotande.

Ja, han är nog det efter att jag fotat honom i 3½ år men Filip har jag inte fotat så mycket så
han har inte tröttnat än så länge.
 
 
 
 
 
Isak ville inte vara på ängen mer för han ville leka "leta godis" med Shivas så vi gick upp på altanen istället.
Filip, ja han ville leka flygplan.
 
 
Jag hoppas jag får passa dem snart igen för de är så roliga att vara med.
Båda lika glada och spralliga.
Ja, och så vill jag fota igen men då med den där irriterande knappen som jag glömmer ändra hela tiden.
En knapp som jag ofta har inställd framåt eftersom jag ofta fotar små saker. Makro.
Små är mina barnbarn men inte såååå små.
Alltså borde den där knappen vara tryckt bakåt på objektivet.
Men jag börjar bli van vid att jag gör fel så skulle jag någon gång göra rätt så får jag väl en rejäl chock. :)
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: