Födelsedag!

Igår fyllde Isak 4 år.

Det var så skönt att komma hemmifrån några timmar för att fira honom.
Tack och lov var det inte så mycket folk för han ska ha sitt kalas på söndag.
Allt känns lite bättre efter operationen men vara med mycket folk nu är jobbigt.
Kan inte röra huvudet sådär jättemycket än och det gör mig trött om jag vill titta lite här och där.

Jag blir spänd och med det en enorm värk.
Men det har ju bara gått 2 veckor sen operationen.
Vi gamlingar var där igår och firade honom. :)  :)  :)
Ja, hans mor och farföräldrar.
Gammelmormor och gammelfarmor.
Extra roligt var det för Lillens bror var här från Lund med sina barn så de var också med.

När man fyller år så har man förstås ballonger.


Den som tyckte mest om ballongerna var nog Filip för han kröp omkring och jagade dem samtidigt som han skrattade för fullt.

 
Inte lätt att fota det så jag filmade en liten snutt av det.
Här är Elsa med och leker.


Isak han hade en stor önskan på sin födelsedag.
Att få en grävmaskin.
Han fick en.


Den var i massa bitar men han ville förstås provsitta den lite även om den inte var hel.
 
Får man nu en grävmaskin på sin födelsedag så vill man förstås att den ska vara fullständig.
Inte går det att vänta tills dagen efter.
Han satte de stora pojkarna i arbete så han skulle kunna köra den.


Filip tyckte det var kul att titta på när andra jobbade.
Ja, hans farfar tyckte nog med det.

 
Vi fick ta lite paus från grävmaskinen en stund för att fika.
Ja, för Isak han ville ha sin glasstårta och så blåsa ut ljusen som man ska göra när man fyller år.




Det var lite svårt att blåsa ut så många ljus så Isaks mamma fick hjälpa till lite.


Nu skulle det ha suttit ljus i hans tåg också men det glömdes nog bort i all hast.

 
Till slut blev i alla fall grävmaskinen färdig och Isak kunde prova den.

Filip ville förstås också prova den lite.

Ser ni tröjan som Isak farmor har på sig?
Det var den jag stickade till henne.
Jag är glad att jag gav den till henne för hon var jättefin i den.

Pratade med Linda i morse och hon sa:
- Vet du vad Isak gjorde direkt i morse?
- Nej!
- Körde runt med grävmaskinen förstås. Med Filip där bak på flaket.

Det var nog en härlig syn och det hade jag gärna velat se på bild.

Om en månad är det kalas igen. Filip fyller 1 år.
Då hoppas jag att jag är mycket bättre i nacken så jag kan leka, kramas och busa lite.
Inte bara sitta och titta på dem.

Tror de med längtar efter att få tillbaka sin kramiga och busiga mormor igen.
Eller vad tror du?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: