Isbubblor!

Den här helgen har jag blåst såpbubblor.
Ja, även om jag är vuxen så kan man göra det.
De blir som isbollar när de fryser och bildar olika mönster.
Det var inte det lättaste och det har känts i nacken men roligt har det varit.

De flesta har gått sönder så många bilder har blivit så här.


Här ser man hur bubblan börjar frysa.
Ja, den liksom börjar snurra på något vis ser det ut som.


Men bara några sekunder senare så har den frusit och bildat mönster.


Den verkade vilja hålla sig hel så jag skulle kunna gå runt och fota den i lite olika vinklar.

Men så börjar den spricka .......

........ och poff så har den gått sönder.

Den här hann inte frysa riktigt så i den kan man se Shivas som hoppar efter en såpbubbla.



Den här landade på en trädstam och höll sig frusen riktigt länge.



Ja, så länge så jag hann och krypa mig så nära det gick och fota den.


Jag har blåst bubblor och så fotat. Blåst och fotat och så blåst ännu mer.


En del har jag haft rena turen att lyckats få på bild.
Ja, som den här för den var nästan på väg att rulla ner i hålet.
 
Nu blir det inget mer ståenden bakom kameran på ett tag.

Inte ens i jakten på att få ännu ett helt unikt mönster.
Ett mönster som på den här bubblan som jag själv tycker bäst om.
Jag har fått många förslag om vad folk ser i bubblan men jag tycker det speglar den Grekiska mytologin.
Herkules som höjer handen mot hästen Pegasus.
Eller som min dotter tycker, Guden Philoctetes.
 
Nu är det inte länge kvar tills jag ska opereras.
Efter det så blir det lång tid rehabilitering och jag misstänker att jag inte kommer att kunna fota något.
Vill nog inte heller utan bara försöka uthärda smärtan man har i början.
Ibland har jag nästan lust att avboka alltihop för jag är så rädd. Jätterädd.
Varför vet jag inte.
Räcker att bara tänka tanken på att vara nersövd i ett par timmar och så ska de in och rota i skelettet.
Hu!
Nej, jag ska inte tänka på det. Får inte. Vill inte.
Jo, fast då bara bra tankar men de kommer inte lika ofta som de sämre.
Men det är klart det går bra. Eller hur? Varför skulle det inte göra det?

Min dröm kanske äntligen går i uppfyllelse.
En dröm och förhoppning jag haft i 12 år.

Läkaren: - Det kan gå men jag lovar inget.

Klart de inte kan lova men det där kan, ja det är ett stort KAN för mig.

Kanske, kanske inte. Vem vet.
Jo snart vet jag.
Men du, det kan bli ett och annat inlägg för jag har lite bilder som jag inte lagt ut här än. :)


Kommentarer
Postat av: wiper

Tänk att såpbubblor kan bli så häftiga med rätt kvinna bakom kameran. Dina bilder är ju som konstverk. Du borde ha en fotoutställning. Man blir aldrig för gammal för att blåsa såpbubblor eller nåt annat för den delen. Ser att du nu skall opereras och hoppas du kommer att bli mycket bättre. Jag har ju inte åkt in i nån magnetröntgen så jag vet inte hur allvarligt min nackskada är. Men jag har en nerv i kläm och säkert både förslitningar och annat. Är ofta yr och overklig. Just nu är nacken rätt bra men som du vet så står man ut med allt till en viss gräns än om det är slitsamt. Skönt att du nu får detta gjort. Kommer att hålla tummarna och tänka på dig

Stor varm kram
Malin


Svar: En stor varm kram till dig med
Cattis

2016-01-21 @ 08:36:07
URL: http://wiper.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: