Stickning!

Nu när jag inte fotar så mycket så stickar jag istället.
Den här fick jag färdig den 29 december

Den här blev klar 8 januari.

 
Den här igår 20 januari.

 
Nu sitter jag med ett nytt stickprojekt.
Den blir ungefär som den ovan fast med svarta ränder i.
Brukar inte vilja sticka åt andra men den som jag gjorde sist fick min dotters svärmor.
Har hört att hon tycker om hemmastickat så det var roligt att göra en till henne som hon kan ha till våren.

Jag har massor med garn i alla möjliga olika färger.

 
Tror jag ska sticka en tröja i grönt, vitt och så i med det garnet som är till vänster bredvid den gröna
Ja, den är blå men så har den grönt i sig också.
Jag har gröna vårjeans så det skulle nog bli fint till det.
Den jag gör nu kommer att passa till mina rosa vårjeans.

Stickning och värken?
Funkar faktiskt jättebra.
Har kommit på vilken storlek i stickor som passar mig så jag ser dem på det avstånd som känns skönt
och avslappnande. Ja, för nu börjar jag få sådan där ålderssynfel som göra att man inte ser på ett visst avstånd.
Sen har jag ju mitt vanliga synfel.
Men med stickor 5 ½ så funkar det och så sitter jag och tittar rakt fram med nacken rakt och tittar på TV
samtidigt som jag stickar.
Kanon.
Precis som förr när jag alltid satt med ett handarbete om kvällarna.

Känner mig ung igen.  :) :) :)


Kommentarer
Postat av: Annelie

Wow, vilka snygga tröjor du har stickat.
Önskar jag kunna sticka eller virka... men även om jag hade kunnat så vette fasen om jag hade orkat på grund av smärtor.
Jag målade mycket förr, blir inte alls i de mängderna numera.. tyvärr.

Hittade hit genom Wipers blogg.

Hälsningar Annelie

2016-01-22 @ 16:15:44
URL: http://gifta6570.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: