Handarbete!

Fortsätter med stickandet.
Ja, för det finns inte så mycket mer att göra.
Får inte köra bil än så det blir mest att man är hemma.
Sen har jag lite svårt för att sova. Snarare jättesvårt. Rent ut sagt helt omöjligt att sova.
Om nätterna alltså.
Har alltid legat på magen och det går inte nu.
Så bra är nacken inte än så den kan vinklas så mycket så jag kan ligga på mage och sova.
Då är det bra att man har stickningen för då kan man sysselsätta sig med det om nätterna.
Den här tröjan blev färdig för en vecka sen.
Nästan en likadan som jag gjorde till min dotters svärmor men den här till mig har svarta ränder istället för bruna.

När den var klar så började jag på en ny.
Den här gången blev det inte en stor tröja.
Nej, det blev en i storlek 2 år.
Färgerna är lite svåra att få fram på bild för den är mer blå och grön i verkligheten.



Vet inte om den passar men jag hoppas det.
Frågan är bara hur den lille pojken som ska ha den ska kunna få den.

Givetvis har jag börjat på en ny.
En lite större.
Har stickat mycket till pojkarna men nu kände jag att det är dags att flickorna får något.
Så nu blir det först en rosa/lila/vit till en 8-åring.
Min dotter, flickornas mamma säger att de inte tycker om stickade tröjor för de sticks.
Jag tror hon har fel.
Ska i alla fall se till att hon har det för jag tror de kommer att bli glada över en varsin tröja som deras mormor stickat.
Hur vet jag det? Jo, för de är jätteglada över mössorna jag stickat till dem och har dem ofta på sig.
Så varför skulle de då inte ha en tunn och skön vårtröja på sig när de är ute nu när våren börjar komma.

Vad ska jag sticka sen?
Ingen aning.
Jo, kanske jag vet.
Ett par sommarshorts till mig tror jag.

 
Oj, de ska inte stickas utan virkas.
Men det går ju bra det med.
Eller hur?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: